Publikowane regularnie raporty i analizy branżowe pokazują dynamiczny rozwój e-commerce w naszym kraju. Z raportu Gemius E-commerce w Polsce 2021 wynika, że już niemal 80% internautów kupuje online. Z roku na rok rośnie również kwota, którą Polacy wydają na zakupy internetowe. Intensywny wzrost branży e-commerce sprawia jednak, że rośnie również konkurencja i wymagania kupujących. Kluczowy jest zatem ciągły rozwój naszego e-biznesu i uważne śledzenie najnowszych trendów. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić, jakie trendy e-commerce będą na topie w nadchodzącym 2022 roku.
Trendy e-commerce w Polsce
Nikogo nie dziwi chyba fakt, że trendy e-commerce w Polsce są w zdecydowanej większości przypadków odzwierciedleniem nurtów popularnych w krajach zachodnich. Nierzadko mamy do czynienia z pewnym opóźnieniem, a rozwiązania popularne od jakiegoś czasu na Zachodzie na naszym lokalnym rynku czasem dopiero raczkują. Ich szybkie wdrożenie staje się jednak ogromną szansą na zdobycie przewagi konkurencyjnej i pozyskanie nowych klientów. Warto więc wiedzieć, jakie trendy w sprzedaży internetowej będą wkrótce na językach całej branży i zastanowić się, w jaki sposób możemy wykorzystać je w rozwoju własnego biznesu.
Trendy w internecie – wykorzystanie AI
Rola sztucznej inteligencji w e-commerce to temat popularny już od kilku lat. Rozwiązania bazujące na AI są już wykorzystywane na kilku płaszczyznach. Obsługa klienta w sklepie internetowym coraz częściej bazuje na automatyzacji, czego przykładem mogą być chatboty, spersonalizowane systemy rekomendacji czy wreszcie automatyzacja procesów sprzedażowych. Większość ekspertów jest zgodna co do tego, że AI w e-commerce w roku 2022 i w latach kolejnych będzie wykorzystywana na jeszcze szerszą skalę. Dla właścicieli biznesów online rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji przekładają się na oszczędność czasu. Z kolei klient zyskuje szybszy i często wygodniejszy dostęp do informacji i poszukiwanego produktu.
Nowe trendy w e-commerce – szybkie i darmowe zwroty
Rok 2022 w e-commerce upłynie również pod znakiem dominacji szybkich i darmowych zwrotów. Duże marki przyzwyczaiły klientów e-sklepów do możliwości darmowego i łatwego zwrotu towaru. Sporym ułatwieniem w obsłudze procesu zwrotów w sklepie online mogą być usługi fulfillmentu. Wbrew pozorom nie są to tylko usługi magazynowe. Fulfillment w e-commerce może obejmować praktycznie wszystkie etapy realizacji zamówienia złożonego przez klienta e-sklepu, włącznie z obsługą zwrotów. Co więcej, na takie rozwiązanie decydują się coraz częściej małe i średnie sklepy (duże podmioty korzystają z fulfillmentu już od lat), które mierzą się z coraz większą liczbą zamówień. W wielu przypadkach outsourcing zadań związanych z fizyczną obsługą zamówienia okazuje się dla właściciela e-sklepu nie tylko wygodny, ale również bardzo opłacalny.
ReCommerce i ekologia w internecie
Jeśli chodzi o nowe trendy w e-commerce, to na pierwszy plan wysuwają się też tematy związane z szeroko pojętą ekologią. Postawa proekologiczna jest coraz ważniejszym czynnikiem dla klientów i coraz większa liczba e-biznesów wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Działania proekologiczne w e-commerce mogą mieć różne wymiary. Bardzo często związane są ze sposobem, w jaki sklep wysyła swoje produkty. Standardem stają się powoli opakowania i wypełniacze z przyjaznych dla środowiska materiałów. Niektóre firmy idą jednak o krok dalej, oferując na przykład w pełni biodegradowalne opakowania czy etykiety. Jednym z najnowszych trendów e-commerce jest też tak zwany ReCommerce. W największym skrócie jest to handel przedmiotami używanymi. Wpisuje się on idealnie w troskę o środowisko naturalne i popularną ideę „zero waste”.
Trendy w sprzedaży internetowej – Mobile shopping
Z jednej strony mobile shopping trudno uznać za najnowszy trend. Postanowiliśmy jednak napisać kilka słów na ten temat, aby podkreślić znaczenie tego sposobu robienia zakupów online. Według wspomnianego wcześniej raportu Gemius już 76% internautów robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co więcej, w najmłodszej grupie klientów e-sklepów odsetek ten wynosi aż 92%. Dlatego tak ważne jest stworzenie strony responsywnej, umożliwiającej łatwe i intuicyjne zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Źródło: Materiały promocyjne
Krzysztof Roszyk – Jest absolwentem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na kierunku technologia informacyjna w inżynierii maszyn rolniczych. Zawodowo jednak od ponad 13 lat kompleksowo zarządza łańcuchem dostaw w krajowych oraz zagranicznych spółkach logistycznych. Od 2018 roku zajmuje stanowisko Dyrektora Operacyjnego w firmie MW Sp. z o.o. zajmującej się kompleksową obsługą fulfillmentu dla e-commerce. Dzięki nieszablonowemu podejściu do usług logistycznych Krzysztof Roszyk współtworzył jeden z najbardziej innowacyjnych magazynów w Zachodniej Polsce. W latach 2018-2020 zdobył tytuł Master of Business in Logistics & Supply Chain Management na Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Posiada długoletnie doświadczenie oraz kwalifikacje w prowadzeniu i wdrażaniu projektów związanych z usprawnianiem łańcucha dostaw potwierdzone m.in. Certyfikatem MPM Productivity Management APICS I Module, CAPM Certified Associate in Project Management.
Założenie sklepu internetowego to proces wymagający zarówno technicznych, jak i formalnych przygotowań. Dzięki nowoczesnym platformom e-commerce można… Czytaj dalej »
Biorąc kredyt, należy liczyć się z koniecznością terminowego spłacania zobowiązań finansowych. W przeciwnym razie można narazić się na wiele nieprzyjemności… Czytaj dalej »
Prawie 30 wystawców z Pomorza i Kujaw prezentuje swoją ofertę na Regionalnej Giełdzie Produktów Turystycznych w Bydgoszczy. Zachęcają do spędzenia czasu… Czytaj dalej »
- Jeśli te doniesienia się potwierdzą, to jest to absolutnie nieakceptowalna sytuacja - tak podsekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Stanisław Wziątek… Czytaj dalej »
„STOP BUDOWIE ŚMIETNIKA LIDLA w Gietrzwałdzie' - pod tym hasłem, przed sklepem tej sieci w Toruniu protestowali przedstawiciele Konfederacji Korony Polskiej… Czytaj dalej »
Komisja Europejska zatwierdziła, na podstawie unijnych przepisów dotyczących pomocy państwa, plany Polski przekazania rekompensaty Poczcie Polskiej za jej… Czytaj dalej »
Jest jedna z najnowocześniejszych w Europie i w pełni zautomatyzowana. Linia produkcyjna przewodów klimatyzacyjnych do pojazdów elektrycznych otwarta została… Czytaj dalej »
Menu w alfabecie Braille'a jest dostępne w bydgoskiej restauracji Pierogarnia Stary Młyn. Wizyta w restauracji będzie łatwiejsza dla niewidomych. Czytaj dalej »
Na zagraniczne rynki w 2023 r. trafiło 13,9 tys. ton gęsiny, podczas gdy w rekordowym 2016 r. - 20,8 tys. ton. Jednocześnie produkcja gęsi w naszym kraju wzrosła… Czytaj dalej »
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności
Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione. Rozumiem i wchodzę na stronę