Problemy z kartą miejską „JO” w Toruniu. Mieszkańcy się skarżą, MZK komentuje
Miała ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji m.in zakup biletów. Mieszkańcy zgłaszają przewoźnikowi jednak kolejne problemy z wprowadzoną niedawno Kartą Miejską „JO” w Toruniu.
– Miałam problem, żeby zakupić bilet w tramwaju, zdaje się, że jest problem z połączeniem internetowym. Tak samo w biletomacie w tramwaju – odrzucało mi płatność – mówi jedna z użytkowniczek. – Problem jest na przykład, gdy jest już starszy Android i nie ma możliwości ściągnięcia sobie aplikacji.
– Mieszkańcy dostrzegają, że te osoby, które nie chcą korzystać z tej karty, a chcą jeździć komunikacja miejską czy chcą kupić osobie starszej bilet w wersji papierowej, mają z tym problem, jest to bardzo utrudnione dla nich – mówi inna osoba.
Uwagi komentuje Piotr Rama, wiceprezes w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Toruniu. – Przerwy w systemie były, na początku wynikały z dużego wykorzystania systemów, przez wielu użytkowników. Zostało to poprawione, bilety w kasownikach są na bieżąco kupowane, oczywiście [mogą wystąpić] jakieś przerwy w sieci, wynikające nawet z [problemów] operatorów – mówi.
– Oczywiście użytkowników telefonów, na których nie można zainstalować aplikacji, zachęcamy do wyrobienia karty „JO”, która ma praktycznie takie same możliwości, jak aplikacja – dodaje.
Do tego tematu wrócimy w audycji „Popołudnie z reportażem”, po 16:30.