Bawią dzieci, ostrzegają rodziców. Kampania „Złotej Wstążki” w Bydgoszczy
Do szpitala Jurasza w Bydgoszczy dotarła Kampania „Złotej Wstążki”. To akcja edukacyjna, związana z onkologią dziecięcą.
Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów u dzieci. Organizatorzy kampanii w tym miesiącu chcą więc zwrócić szczególną uwagę na to, jak ważne jest wczesne wykrycie choroby. - Bądźmy onkoczujni - apelują do dorosłych.
Jednym z pacjentów szpitala jest 6-letni Mateusz. Choruje na ostrą białaczkę limfoblastyczną. - Zaczęliśmy leczenie maju, ale trochę nas to przerasta. Fundacja dużo nam pomaga, a wydarzenia organizowane w świetlicy trochę odciążają od leczenia – opowiada ojciec chłopca.
W związku z kampanią, dla przebywających w szpitalu dzieci wystąpił raper Massey, a przez cały wrzesień będzie się działo jeszcze więcej - między innymi warsztaty plastyczne, zumba, przedstawienia teatralne, czy warsztaty kulinarne. - Dla dzieci chorych onkologicznie to odskocznia od leczenia, a dorosłym kampania ma dać impuls do czujności onkologicznej - mówi Jolanta Senkowska z Fundacji „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową”. - Chodzi o to, aby zrobić o 10 badań więcej i nie przegapić czegokolwiek, co by miało prowadzić do rozpoznania choroby nowotworowej, do szybkiego reagowania i szybkiego leczenia.
Najczęstszym nowotworem u dzieci jest ostra białaczka. Profesor Jan Styczyński, krajowy konsultant w dziedzinie onkologii i hematologii dziecięcej mówi, na jakie symptomy zwrócić uwagę. - Jeżeli pacjent ma gorączkę, zwłaszcza o niewyjaśnionej etiologii, ma zakażenia, jest blady, bo ma niedokrwistość i jest osłabiony, łatwo się męczy, ma wybroczyny na skórze - to są to objawy niecharakterystyczne, które mogą być objawami białaczki – tłumaczy.
Organizatorem kampanii „Złotej Wstążki” jest fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową".