Polskie Radio wypada korzystniej w nowych badaniach słuchalności radia w Polsce
Nowe badania słuchalności radia, opracowane przez Krajowy Instytut Mediów, opierają się na danych pozyskiwanych w rozmowie telefonicznej z respondentami oraz opisujących ich zachowania związane z korzystaniem z mediów.
Z pierwszego badania korzystania z takich treści wykonanego przez Instytut wynika, że wzrasta udział programów Polskiego Radia w rynku treści audio.
Aneta Tyborowska z Krajowego Instytutu Mediów mówiła podczas konferencji prasowej, że badania znacznie różnią się od dotychczasowego pomiaru Radio Track.
Jak mówi dyrektor Krajowego Instytutu Mediów Mirosław Kalinowski, w przyszłości badania będą opierać się nie tylko na deklaracjach słuchaczy, ale też na tym, jak w rzeczywistości użytkują oni media.
Przedstawiciele Krajowego Instytutu Mediów podkreślają, że wszystkie informacje będą pogłębiane w rozmowie ze słuchaczami.
We wtorek Krajowy Instytut Mediów podał wyniki badań przeprowadzonych w lutym i marcu na podstawie rozmów ze słuchaczami. Według pomiarów, Pierwszy Program Polskiego Radia w lutym i marcu miał trzeci wynik w rankingu stacji radiowych, osiągając poziom 8,9 procent słuchalności. Z kolei Trzeci Program Polskiego Radia osiągnął słuchalność na poziomie 3,2 procent.
Te dane są znacznie wyższe niż badanie Radio Track, według którego radiowa Jedynka w okresie od grudnia 2021 do lutego 2022 roku osiągnęła poziom 4,7 procent, zaś radiowa Trójka 1,8 procent słuchalności.
Badanie Krajowego Instytutu Mediów zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w styczniu tego roku według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Badanie realizowane jest na w pełni reprezentatywnej próbie niemal 150 tysięcy wywiadów telefonicznych w skali roku, w sposób ciągły, codzienny.
Badanie słuchalności Krajowego Instytutu Mediów odbyło się telefonicznie i objęło osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski, do których numery telefonów komórkowych zostały wygenerowane losowo. Cechą samej próby jest duża szczegółowość, mająca pokazać kompleksowy obraz słuchalności, obejmujący także dotarcie do słuchaczy stacji lokalnych.
Jak informuje Krajowy Instytut Mediów, jego zadaniem jest zrozumienie i opisanie zwyczajów związanych z korzystaniem z mediów. Zwłaszcza - pogłębienie wiedzy o tym, jak mieszkańcy Polski oglądają telewizję, słuchają radia i korzystają z Internetu oraz jakie urządzenia do odbioru mediów mają w domach.
Zobacz także
Wierzą w siebie, chcą spełniać marzenia i być jak Ignacy
2020-11-02, 18:10Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Markowicach rywalizują w konkursie naukowym organizowanym przez Fundację PGNIG im. Ignacego Łukasiewicza. Czytaj dalej »
Odlotowe prezenty dla szkół - miłośnicy kosmosu będą w siódmym niebie!
2020-10-27, 16:03Teleskopy, lornetki, atlasy księżyca, obrotowe mapy nieba i przewodniki astronomiczne - do 16 kujawsko-pomorskich szkół biorących udział w marszałkowskim programie edukacyjnym „Niebo nas astrobazami” trafił specjalistyczny sprzęt… Czytaj dalej »
Gość z Cambridge wygłosi wykład o gwiazdach, czarnych dziurach i Noblu
2020-10-21, 21:12„Czarne dziury - Nagroda Nobla 2020” - to tytuł prelekcji, którą poprowadzi Joanna Piotrowska z Uniwersytetu w Cambridge. Wirtualne studio powstanie w czwartek, 22 października, o godz. 18, w Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego… Czytaj dalej »
20 października wieczorem spójrzmy w niebo! Przed nami noc meteorów!
2020-10-20, 15:10Chociaż zazwyczaj, tzw. 'spadające gwiazdy' liczymy - zamawiając życzenie - latem, to jak się okazuje, i w październiku możemy zaobserwować tego typu zjawisko. Czytaj dalej »
Gardena: super ziemniak wyhodowany m.in. przez uczonych z UTP
2020-10-15, 16:30Odporny na choroby, smaczny i ekologiczny... Do tego o pięknej nazwie Gardena. Taki ma być ziemniak przyszłości. Odmianę ma wprowadzić do uprawy konsorcjum, na którego czele jest Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy. Czytaj dalej »