Polskie Radio wypada korzystniej w nowych badaniach słuchalności radia w Polsce
Nowe badania słuchalności radia, opracowane przez Krajowy Instytut Mediów, opierają się na danych pozyskiwanych w rozmowie telefonicznej z respondentami oraz opisujących ich zachowania związane z korzystaniem z mediów.
Z pierwszego badania korzystania z takich treści wykonanego przez Instytut wynika, że wzrasta udział programów Polskiego Radia w rynku treści audio.
Aneta Tyborowska z Krajowego Instytutu Mediów mówiła podczas konferencji prasowej, że badania znacznie różnią się od dotychczasowego pomiaru Radio Track.
Jak mówi dyrektor Krajowego Instytutu Mediów Mirosław Kalinowski, w przyszłości badania będą opierać się nie tylko na deklaracjach słuchaczy, ale też na tym, jak w rzeczywistości użytkują oni media.
Przedstawiciele Krajowego Instytutu Mediów podkreślają, że wszystkie informacje będą pogłębiane w rozmowie ze słuchaczami.
We wtorek Krajowy Instytut Mediów podał wyniki badań przeprowadzonych w lutym i marcu na podstawie rozmów ze słuchaczami. Według pomiarów, Pierwszy Program Polskiego Radia w lutym i marcu miał trzeci wynik w rankingu stacji radiowych, osiągając poziom 8,9 procent słuchalności. Z kolei Trzeci Program Polskiego Radia osiągnął słuchalność na poziomie 3,2 procent.
Te dane są znacznie wyższe niż badanie Radio Track, według którego radiowa Jedynka w okresie od grudnia 2021 do lutego 2022 roku osiągnęła poziom 4,7 procent, zaś radiowa Trójka 1,8 procent słuchalności.
Badanie Krajowego Instytutu Mediów zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w styczniu tego roku według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Badanie realizowane jest na w pełni reprezentatywnej próbie niemal 150 tysięcy wywiadów telefonicznych w skali roku, w sposób ciągły, codzienny.
Badanie słuchalności Krajowego Instytutu Mediów odbyło się telefonicznie i objęło osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski, do których numery telefonów komórkowych zostały wygenerowane losowo. Cechą samej próby jest duża szczegółowość, mająca pokazać kompleksowy obraz słuchalności, obejmujący także dotarcie do słuchaczy stacji lokalnych.
Jak informuje Krajowy Instytut Mediów, jego zadaniem jest zrozumienie i opisanie zwyczajów związanych z korzystaniem z mediów. Zwłaszcza - pogłębienie wiedzy o tym, jak mieszkańcy Polski oglądają telewizję, słuchają radia i korzystają z Internetu oraz jakie urządzenia do odbioru mediów mają w domach.
Zobacz także
Chcą promować sektor kosmiczny w Polsce oraz łączyć biznes i naukę
2021-03-16, 21:15W Toruniu powstała Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego. Ma rozwijać sektor kosmiczny w Polsce, tworzyć dla niego rozwiązania prawne i kształcić przyszłe kadry. Czytaj dalej »
Roje dronów nad naszymi głowami. To przyszłość, choć prace już trwają [wideo]
2021-03-16, 15:10Roje dronów na polskim niebie - nad tym m.in. pracuje się na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy. Czytaj dalej »
Badania UMK: pancerze żuków pustynnych to cud natury, który trzeba skopiować
2021-03-06, 11:50Chemicy z UMK w Toruniu pracują nad membranami, które będą lepiej transportować wodę i zatrzymywać sole i oraz zanieczyszczenia. Punktem wyjścia były badania chrząszcza pustynnego, który potrafi jednocześnie zbierać i odpychać… Czytaj dalej »
Trawa? Nie taka prosta sprawa! Naukowcy z UTP pracują nad trawą idealną
2021-03-01, 13:49Intensywnie zielona, odporna na suszę, choroby, szkodniki i deptanie - bydgoscy naukowcy opracowują „trawę przyszłości'. Nowa odmiana powstaje na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym. Trawa zostanie zmodyfikowana biologicznie… Czytaj dalej »
Bydgoski UTP coraz bliżej politechniki. Wniosek uczelni pozytywnie ocenia MEN
2021-02-26, 19:04- Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy spełnia wymogi formalne, aby przemianować go na Politechnikę Bydgoską. Jesteśmy przekonani, że projekt uzyska zgodę większości parlamentarnej i prezydenta Andrzeja Dudy - powiedział Przemysław… Czytaj dalej »