Polskie Radio wypada korzystniej w nowych badaniach słuchalności radia w Polsce
Nowe badania słuchalności radia, opracowane przez Krajowy Instytut Mediów, opierają się na danych pozyskiwanych w rozmowie telefonicznej z respondentami oraz opisujących ich zachowania związane z korzystaniem z mediów.
Z pierwszego badania korzystania z takich treści wykonanego przez Instytut wynika, że wzrasta udział programów Polskiego Radia w rynku treści audio.
Aneta Tyborowska z Krajowego Instytutu Mediów mówiła podczas konferencji prasowej, że badania znacznie różnią się od dotychczasowego pomiaru Radio Track.
Jak mówi dyrektor Krajowego Instytutu Mediów Mirosław Kalinowski, w przyszłości badania będą opierać się nie tylko na deklaracjach słuchaczy, ale też na tym, jak w rzeczywistości użytkują oni media.
Przedstawiciele Krajowego Instytutu Mediów podkreślają, że wszystkie informacje będą pogłębiane w rozmowie ze słuchaczami.
We wtorek Krajowy Instytut Mediów podał wyniki badań przeprowadzonych w lutym i marcu na podstawie rozmów ze słuchaczami. Według pomiarów, Pierwszy Program Polskiego Radia w lutym i marcu miał trzeci wynik w rankingu stacji radiowych, osiągając poziom 8,9 procent słuchalności. Z kolei Trzeci Program Polskiego Radia osiągnął słuchalność na poziomie 3,2 procent.
Te dane są znacznie wyższe niż badanie Radio Track, według którego radiowa Jedynka w okresie od grudnia 2021 do lutego 2022 roku osiągnęła poziom 4,7 procent, zaś radiowa Trójka 1,8 procent słuchalności.
Badanie Krajowego Instytutu Mediów zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w styczniu tego roku według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Badanie realizowane jest na w pełni reprezentatywnej próbie niemal 150 tysięcy wywiadów telefonicznych w skali roku, w sposób ciągły, codzienny.
Badanie słuchalności Krajowego Instytutu Mediów odbyło się telefonicznie i objęło osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski, do których numery telefonów komórkowych zostały wygenerowane losowo. Cechą samej próby jest duża szczegółowość, mająca pokazać kompleksowy obraz słuchalności, obejmujący także dotarcie do słuchaczy stacji lokalnych.
Jak informuje Krajowy Instytut Mediów, jego zadaniem jest zrozumienie i opisanie zwyczajów związanych z korzystaniem z mediów. Zwłaszcza - pogłębienie wiedzy o tym, jak mieszkańcy Polski oglądają telewizję, słuchają radia i korzystają z Internetu oraz jakie urządzenia do odbioru mediów mają w domach.
Zobacz także
GDDKiA: do końca roku jeszcze 34 stacje ładowania aut elektrycznych
2022-08-07, 12:04Do końca tego roku mają zostać uruchomione 34 stacje ładowania samochodów elektrycznych w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) kat. I przy trasach szybkiego ruchu - poinformował zespół prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i… Czytaj dalej »
Hakerzy z grupy Squad303 ujawnią powiązania polskich firm z Rosją
2022-08-04, 11:15„Już w tym tygodniu będziemy gotowi na rozpoczęcie kolejnej operacji. Ujawnimy wszystkie osoby z Rosji i powiązane z nimi firmy działające w Wielkiej Brytanii. W kolejnych tygodniach będziemy udostępniali kolejne podobne bazy - w… Czytaj dalej »
Zimne napoje w czasie upałów? To nie jest dobry pomysł!
2022-08-04, 09:10Nawadnianie organizmu podczas wysokich temperatur jest kluczowe. Jednak temperatura wody powinna być zbliżona do temperatury naszego ciała i nie należy pić zimnej wody - podkreślił kardiolog Robert Ryczek ze szpitala Wojskowego Instytutu… Czytaj dalej »
Prehistoryczny niedźwiedziopies polował w Pirenejach
2022-08-01, 13:45Skamieniałości prehistorycznego wymarłego drapieżnika, groźnego niedźwiedziopsa, odkryto w Pirenejach - informują naukowcy na łamach pisma „PeerJ”. Czytaj dalej »
NASA udostępniła kolejne zdjęcia z Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba [zdjęcia]
2022-07-12, 18:07Najgłębszy obraz Wszechświata w podczerwieni, widmo atmosfery planety pozasłonecznej, dwie mgławice i grupa galaktyk - to obiekty pokazane we wtorek przez NASA, na kolejnych zdjęciach z Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba. Czytaj dalej »