Badanie: Szczepionka J&J może być mniej skuteczna przeciwko wariantowi Delta
Szczepionka firmy Johnson & Johnson przeciwko COVID-19 może być mniej skuteczna przeciwko wariantowi Delta koronawirusa w porównaniu z preparatami z technologią mRNA – wynika z najnowszego badania, na które w środę powołuje się portal amerykańskiej gazety „USA Today”.
Badanie wskazuje, że 13 mln osób, które otrzymały szczepionkę, może potrzebować drugiej dawki, najlepiej preparatu firmy Pfizer lub Moderna.
Chociaż badanie nie zostało jeszcze zrecenzowane ani opublikowane, jego ustalenia są zgodne z badaniami nad szczepionką firmy AstraZeneca, które stwierdzają, że jedna dawka tego preparatu jest w 33 proc. skuteczna przeciwko objawowej chorobie wariantu Delta i w 60 proc. skuteczna przeciwko temu wariantowi po drugiej dawce - podaje portal USA Today News.
- Komunikat, który chcieliśmy przekazać, nie jest taki, że ludzie nie powinni otrzymywać szczepionki J&J, ale mamy nadzieję, że w przyszłości będzie ona wzmocniona albo kolejną dawką J&J, albo zostanie wzmocniona szczepionką Pfizera lub Moderny - powiedział wirusolog ze Szkoły Medycznej Grossmana na Uniwersytecie Nowojorskim Nathaniel Landau, który kierował badaniem.
Wyniki te są sprzeczne z badaniami opublikowanymi przez firmę Johnson & Johnson, które mówią, że pojedyncza dawka jej szczepionki jest skuteczna przeciwko bardziej zjadliwemu i zakaźnemu wariantowi Delta koronawirusa - zwraca uwagę USA „Today News”.
Wariant ten nadal rozprzestrzenia się w USA i stanowi ok. 83 proc. przypadków zakażenia – wynika z danych Centrów Kontroli i Prewencji Chorób (CDC). Żadna szczepionka przeciwko Covid-19 nie jest w 100 proc. skuteczna, co m.in. pokazuje wzrost przypadków u zaszczepionych osób, ale szczepionki udowodniły, że chronią ludzi przed poważną chorobą - pisze portal.
Zobacz także
Ponad połowa Polaków zorganizuje urlop samodzielnie, korzystając z Internetu
2019-06-10, 13:32W tym roku, podobnie jak rok temu, większość polskich turystów (61,8 proc.) zorganizuje wyjazd samodzielnie, korzystając z Internetu, a 18,1 proc. kupi wycieczkę w biurze podróży - wynika z badania Diners Club Polska. Czytaj dalej »
Nowa odsłona serwisu internetowego SzukajwArchiwach.gov.pl
2019-06-08, 21:15Tworzenie własnych kolekcji tematycznych i udostępnianie materiałów z serwisu na portalach społecznościowych dla zalogowanych użytkowników czy zamówienie sobie wizyty w Archiwum to niektóre z nowych opcji serwisu Archiwów Państwowych… Czytaj dalej »
Plastikowe karty wkrótce znikną. Co je zastąpi?
2019-06-05, 07:18Plastikowe karty płatnicze wyjdą z użycia. Testowane są różne formy uwierzytelniania płatności, a w tej dziedzinie najważniejsze jest bezpieczeństwo transakcji - mówi w wywiadzie dla PAP Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca… Czytaj dalej »
Wiosna w pełni to szczyt aktywności kleszczy [wideo]
2019-05-18, 10:14Kleszcze piją krew od żywicieli trzy razy w ciągu całego swojego życia, wyszukują ofiary dzięki niezwykle czułym zmysłom, reagującym m.in. na ciepło i wydychany dwutlenek węgla i potrafią przeżyć kilkunastostopniowe mrozy. Właśnie… Czytaj dalej »
Rozwój albo poszukiwania nowej ścieżki zawodowej. Bezpłatne warsztaty na WSB
2019-05-14, 17:49Marketing, psychologia czy informatyka? M.in. z tych dziedzin odbędą się bezpłatne warsztaty w Bydgoszczy i Toruniu. Czytaj dalej »