NFZ: na portalu pacjent.gov.pl dostępny czatbot ws. koronawirusa
Na portalu pacjent.gov.pl udostępniliśmy czatbota odpowiadającego na pytania dotyczące koronowirusa - poinformował w niedzielę na Twitterze, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, Adam Niedzielski.
Na portalu pacjent.gov.pl zamieszczane są informacje o koronawirusie, m.in. gdzie szukać pomocy, jeśli podejrzewa się u siebie zakażenie i jakie środki ostrożności zachować, by zmniejszyć ryzyko zarażenia.
Uruchomiono też czatbota, czyli program do konwersacji na bazie sztucznej inteligencji, który odpowiada na najczęściej zadawane pytania.
"Wystarczy kliknąć na pomarańczowe, pulsujące kółko z symbolem rozmowy tekstowej, aby rozpocząć rozmowę. Wersję głosową bota testujemy na infolinii TIP (Telefonicznej Informacji Pacjenta)" - napisał prezes NFZ.
Infolinia obsługiwana przez konsultantów działa przez całą dobę pod numerem telefonu 800 190 590.
Zobacz także

Przełom w leczeniu mukowiscydozy? „Nowe leki zmieniają ją w chorobę przewlekłą"
2021-04-11, 21:00- Nowe leki, wpływające na lepsze funkcjonowanie nieprawidłowego białka u chorych na mukowiscydozę, zmieniają tę do niedawna znacznie skracającą życie, genetyczną chorobę w schorzenie przewlekłe - ocenia prof. Dorota Sands z Instytutu… Czytaj dalej »

UTP kończy prace nad autorskim respiratorem. Wkrótce czas na testy kliniczne
2021-04-08, 10:16Kończą się badania laboratoryjne, niebawem ruszą testy kliniczne bydgoskiego respiratora. Projekt Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy wkracza w decydującą fazę. Czytaj dalej »

Facebook wprowadza nakładki na zdjęcia profilowe promujące szczepienia przeciwko COVID-19
2021-04-02, 20:19Facebook ogłosił udostępnienie użytkownikom nowych, propagujących szczepienia przeciwko COVID-19 nakładek na zdjęcia profilowe. Dzięki nim osoby korzystające z platformy będą mogły pokazać swoje wsparcie dla kampanii szczepień… Czytaj dalej »

Astronomowie z Torunia w wielkim projekcie naukowym. Będą nowe odkrycia?
2021-03-26, 21:30Dwa duże zespoły astronomów łączą swoje siły, by stworzyć największą w Europie sieć instrumentów obserwacyjnych. Czytaj dalej »

Orange: jesteśmy przygotowani na obsługę kolejnej fali pracy zdalnej
2021-03-19, 15:30Jesteśmy przygotowani na obsługę zwiększonego ruchu podczas kolejnej fali pracy zdalnej - przekazał operator usług internetowych Orange. Według szacunków Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Orange to największy udziałowiec rynku… Czytaj dalej »