POT zaprosiła zagranicznych youtuberów, by promowali polską ofertę turystyczną
Siedmiu twórców kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu przyjedzie do Polski, na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej. "Chcemy pokazać Polskę taką, jaka jest: piękną, nowoczesną, otwartą, z nieszablonową ofertą turystyczną" - mówił szef MSiT Witold Bańka.
Kampania #VisitPoland wykorzystuje narzędzia influencer marketingu, czyli angażuje osoby, które dyktują trendy w swoich środowiskach. W ramach kampanii Polskę odwiedzą videoblogerzy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Meksyku, Japonii i Kanady. Twórcy popularnych kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu zostali wybrani w porozumieniu z Google.
"To jest projekt innowacyjny, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesności, projekt poprzez który - szczególnie z wykorzystaniem social mediów - chcemy pokazać nieszablonową ofertę, to co mamy piękne i atrakcyjne, tak aby w sposób nowoczesny promować Polskę poprzez innowacyjne, ciekawe materiały youtuberów z całego świata, którzy są ważnymi influencerami na rynku turystycznym" - powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker wskazał, że przed rokiem - gdy był jeszcze sekretarzem stanu w KPRM - pomysł takiego przedsięwzięcia zgłosiła grupa młodych Polaków.
"To przykład na to, jak niskim nakładem środków można we wspaniały sposób promować Polskę, w sposób innowacyjny, na miarę XXI w." - powiedział Szefernaker.
Minister Bańka poinformował, że całe przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 800 tys. zł. Kampania jest finansowana przez Polską Organizację Turystyczną.
"Założenia są takie, że samego organicznego zasięgu, tzn. zasięgu, który generują ci uczestnicy, to jest 11 mln followersów. My będziemy to wspierali dodatkową kampanią, w której zamierzamy uzyskać jeszcze co najmniej 5 mln kontaktów" - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Zaznaczył, że zasięg kampanii będzie jednak jeszcze większy, m.in. dlatego, że youtuberzy przyjeżdżają do Polski z osobami towarzyszącymi i zdarza się, że one także poprzez media społecznościowe docierają do dużej grupy odbiorców.
Youtuberzy, którzy odwiedzą Polskę, to: Louis Cole, Alan Estrada, Christian LeBlanc, Marko i Alex Ayling, Pau Clavero, Conner Sullivan i Angela An. Zwiedzą oni m.in. Pomorze, Małopolskę, Warmię i Mazury, Bieszczady i Podlasie.
Prezes Andrzejczyk podkreślał, że youtuberzy wybrani do projektu są znani na całym świecie. "Nie boję się określenia, że są to gwiazdy internetu podróżniczego, celebryci turystyczni" - powiedział. (PAP)
Zobacz także
YouTube przeprosił za błędy w tłumaczeniu wystąpienia premiera Morawieckiego ws. noweli o IPN
2018-02-03, 11:07Serwis YouTube przeprosił za błędy w tłumaczeniu telewizyjnego wystąpienia premiera Mateusza Mazowieckiego na temat nowelizacji ustawy o IPN, które zmieniły sens jego wypowiedzi. Czytaj dalej »
Psycholog: smartfon w szkole ma negatywny wpływ na zdolności poznawcze uczniów
2018-01-24, 08:03Korzystanie ze smartfonów przez uczniów w szkołach źle wpływa na zdolności poznawcze. Dzieci korzystające podczas lekcji z telefonów komórkowych mają gorsze wyniki w nauce - mówi PAP psycholog Joanna Paszkowska-Rogacz z Instytutu… Czytaj dalej »
Politechnika Rzeszowska buduje motoszybowiec z napędem wodorowym
2018-01-20, 12:50Motoszybowiec z napędem wodorowym powstaje na Politechnice Rzeszowskiej. To kolejny etap prowadzonych od kilku lat badań nad alternatywnymi źródłami energii dla lotnictwa. Do pierwszego samodzielnego lotu motoszybowiec ma być gotowy… Czytaj dalej »
Prezydent: elektromobilność to skuteczna metoda walki ze smogiem
2018-01-17, 16:23Samochody elektryczne oznaczają brak emisji, jeżeli przejdziemy na elektromobilność będziemy w stanie zapewnić czystsze powietrze - podkreślił prezydent Andrzej Duda. Jego zdaniem, na tym polu możemy też skutecznie konkurować z… Czytaj dalej »
Powraca wystawa "Kalejdoskop" w Młynie Wiedzy w Toruniu
2018-01-16, 08:47Wystawa 'Kalejdoskop' ponownie otwarta w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Instytucja przygotowała także towarzyszącą ekspozycji ścieżkę zwiedzania dla dzieci i młodzieży - na 30 stanowiskach prezentowane będą elementy… Czytaj dalej »