POT zaprosiła zagranicznych youtuberów, by promowali polską ofertę turystyczną
Siedmiu twórców kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu przyjedzie do Polski, na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej. "Chcemy pokazać Polskę taką, jaka jest: piękną, nowoczesną, otwartą, z nieszablonową ofertą turystyczną" - mówił szef MSiT Witold Bańka.
Kampania #VisitPoland wykorzystuje narzędzia influencer marketingu, czyli angażuje osoby, które dyktują trendy w swoich środowiskach. W ramach kampanii Polskę odwiedzą videoblogerzy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Meksyku, Japonii i Kanady. Twórcy popularnych kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu zostali wybrani w porozumieniu z Google.
"To jest projekt innowacyjny, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesności, projekt poprzez który - szczególnie z wykorzystaniem social mediów - chcemy pokazać nieszablonową ofertę, to co mamy piękne i atrakcyjne, tak aby w sposób nowoczesny promować Polskę poprzez innowacyjne, ciekawe materiały youtuberów z całego świata, którzy są ważnymi influencerami na rynku turystycznym" - powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker wskazał, że przed rokiem - gdy był jeszcze sekretarzem stanu w KPRM - pomysł takiego przedsięwzięcia zgłosiła grupa młodych Polaków.
"To przykład na to, jak niskim nakładem środków można we wspaniały sposób promować Polskę, w sposób innowacyjny, na miarę XXI w." - powiedział Szefernaker.
Minister Bańka poinformował, że całe przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 800 tys. zł. Kampania jest finansowana przez Polską Organizację Turystyczną.
"Założenia są takie, że samego organicznego zasięgu, tzn. zasięgu, który generują ci uczestnicy, to jest 11 mln followersów. My będziemy to wspierali dodatkową kampanią, w której zamierzamy uzyskać jeszcze co najmniej 5 mln kontaktów" - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Zaznaczył, że zasięg kampanii będzie jednak jeszcze większy, m.in. dlatego, że youtuberzy przyjeżdżają do Polski z osobami towarzyszącymi i zdarza się, że one także poprzez media społecznościowe docierają do dużej grupy odbiorców.
Youtuberzy, którzy odwiedzą Polskę, to: Louis Cole, Alan Estrada, Christian LeBlanc, Marko i Alex Ayling, Pau Clavero, Conner Sullivan i Angela An. Zwiedzą oni m.in. Pomorze, Małopolskę, Warmię i Mazury, Bieszczady i Podlasie.
Prezes Andrzejczyk podkreślał, że youtuberzy wybrani do projektu są znani na całym świecie. "Nie boję się określenia, że są to gwiazdy internetu podróżniczego, celebryci turystyczni" - powiedział. (PAP)
Zobacz także
Na Marsa wystartowała misja NASA InSight z urządzeniem z polskiej firmy
2018-05-05, 14:16W sobotę tuż po godz. 13 czasu polskiego z Zachodniego Wybrzeża USA na Marsa wystartowała misja NASA InSight, poświęcona badaniom głębokiego wnętrza Czerwonej Planety. Trafi tam m.in. instrument Kret HP3, którego najważniejsze elementy… Czytaj dalej »
Facebook wprowadzi nowe narzędzie do ochrony prywatności użytkowników
2018-05-01, 20:15Facebook pracuje nad nowym narzędziem do ochrony prywatności użytkowników, które pozwoli im skasować historię przeglądania - poinformował twórca tego portalu społecznościowego Mark Zuckerberg. Czytaj dalej »
Konferencja Evolang w Toruniu
2018-04-19, 17:49Trwa Międzynarodowa Konferencja Naukowa Evolang. Jest to odbywające się co dwa lata największe na świecie sympozjum dotyczące rozwoju języka. Czytaj dalej »
UMK w Toruniu wysoko w Rankingu Studiów Inżynierskich Perspektywy 2018
2018-04-19, 10:09'Fizyka techniczna' na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu znalazła się na trzecim miejscu Rankingu Studiów Inżynierskich Perspektywy 2018. Czytaj dalej »
Polregio: duże zainteresowanie przetargiem na system sprzedaży biletów online
2018-04-18, 10:26Jest duże zainteresowanie ze strony firm, które zamierzają wziąć udziału w przetargu ogłoszonym przez Polregio na dostawę i wdrożenie Systemu Sprzedaży Biletów Online (SSBO) - poinformował we wtorek PAP Andrzej Okoń dyrektor Biura… Czytaj dalej »