POT zaprosiła zagranicznych youtuberów, by promowali polską ofertę turystyczną
Siedmiu twórców kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu przyjedzie do Polski, na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej. "Chcemy pokazać Polskę taką, jaka jest: piękną, nowoczesną, otwartą, z nieszablonową ofertą turystyczną" - mówił szef MSiT Witold Bańka.
Kampania #VisitPoland wykorzystuje narzędzia influencer marketingu, czyli angażuje osoby, które dyktują trendy w swoich środowiskach. W ramach kampanii Polskę odwiedzą videoblogerzy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Meksyku, Japonii i Kanady. Twórcy popularnych kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu zostali wybrani w porozumieniu z Google.
"To jest projekt innowacyjny, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesności, projekt poprzez który - szczególnie z wykorzystaniem social mediów - chcemy pokazać nieszablonową ofertę, to co mamy piękne i atrakcyjne, tak aby w sposób nowoczesny promować Polskę poprzez innowacyjne, ciekawe materiały youtuberów z całego świata, którzy są ważnymi influencerami na rynku turystycznym" - powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker wskazał, że przed rokiem - gdy był jeszcze sekretarzem stanu w KPRM - pomysł takiego przedsięwzięcia zgłosiła grupa młodych Polaków.
"To przykład na to, jak niskim nakładem środków można we wspaniały sposób promować Polskę, w sposób innowacyjny, na miarę XXI w." - powiedział Szefernaker.
Minister Bańka poinformował, że całe przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 800 tys. zł. Kampania jest finansowana przez Polską Organizację Turystyczną.
"Założenia są takie, że samego organicznego zasięgu, tzn. zasięgu, który generują ci uczestnicy, to jest 11 mln followersów. My będziemy to wspierali dodatkową kampanią, w której zamierzamy uzyskać jeszcze co najmniej 5 mln kontaktów" - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Zaznaczył, że zasięg kampanii będzie jednak jeszcze większy, m.in. dlatego, że youtuberzy przyjeżdżają do Polski z osobami towarzyszącymi i zdarza się, że one także poprzez media społecznościowe docierają do dużej grupy odbiorców.
Youtuberzy, którzy odwiedzą Polskę, to: Louis Cole, Alan Estrada, Christian LeBlanc, Marko i Alex Ayling, Pau Clavero, Conner Sullivan i Angela An. Zwiedzą oni m.in. Pomorze, Małopolskę, Warmię i Mazury, Bieszczady i Podlasie.
Prezes Andrzejczyk podkreślał, że youtuberzy wybrani do projektu są znani na całym świecie. "Nie boję się określenia, że są to gwiazdy internetu podróżniczego, celebryci turystyczni" - powiedział. (PAP)
Zobacz także
Facebook ma 15 lat. Od programu dla uczelni po globalne medium
2019-02-10, 15:57Minęło półtorej dekady, odkąd student Harvardu Mark Zuckerberg powołał serwis, który miał służyć komunikacji w obrębie uczelni. W tym czasie Facebook stał się medium globalnym, zmusza do przewartościowania wielu kwestii społecznych… Czytaj dalej »
Szef MON powołał pełnomocnika ds. wojsk cyberobrony
2019-02-06, 06:12Płk Karol Molenda został pełnomocnikiem ds. wojsk obrony cyberprzestrzeni. Decyzję w tej sprawie szef MON Mariusz Błaszczak podpisał we wtorek. Zapowiedział także utworzenie szkoły podoficerskiej łączności i informatyki oraz powołanie… Czytaj dalej »
Olsztyńscy lekarze zrekonstruowali część twarzy 52-letniej kobiecie
2019-01-22, 20:45Ponad osiem godzin trwała operacja rekonstrukcji twarzy, którą przeprowadzono w olsztyńskim szpitalu miejskim. Skomplikowany zabieg przebiegł zgodnie z planem - poinformowała we wtorek po południu PAP rzecznik prasowa szpitala Daria… Czytaj dalej »
Uber inwestuje w Polsce! Rozwinie projekt roweru elektrycznego
2019-01-22, 12:33W Krakowie powstanie pierwsze poza USA centrum inżynieryjne Ubera, w którym będzie rozwijany projekt elektrycznego roweru Jump - poinformował we wtorek na konferencji prasowej minister cyfryzacji Marek Zagórski. Dodał, że powstaną… Czytaj dalej »
Mecze hiszpańskiej ligi na YouTube!
2019-01-11, 10:11Piłkarskie mecze hiszpańskiej drugiej ligi będą transmitowane w serwisie internetowym YouTube. Spotkania - komentowane w języku angielskim - będą dostępne w 150 krajach w Europie, Afryce, Azji oraz obu Amerykach. Czytaj dalej »