POT zaprosiła zagranicznych youtuberów, by promowali polską ofertę turystyczną
Siedmiu twórców kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu przyjedzie do Polski, na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej. "Chcemy pokazać Polskę taką, jaka jest: piękną, nowoczesną, otwartą, z nieszablonową ofertą turystyczną" - mówił szef MSiT Witold Bańka.
Kampania #VisitPoland wykorzystuje narzędzia influencer marketingu, czyli angażuje osoby, które dyktują trendy w swoich środowiskach. W ramach kampanii Polskę odwiedzą videoblogerzy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Meksyku, Japonii i Kanady. Twórcy popularnych kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu zostali wybrani w porozumieniu z Google.
"To jest projekt innowacyjny, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesności, projekt poprzez który - szczególnie z wykorzystaniem social mediów - chcemy pokazać nieszablonową ofertę, to co mamy piękne i atrakcyjne, tak aby w sposób nowoczesny promować Polskę poprzez innowacyjne, ciekawe materiały youtuberów z całego świata, którzy są ważnymi influencerami na rynku turystycznym" - powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker wskazał, że przed rokiem - gdy był jeszcze sekretarzem stanu w KPRM - pomysł takiego przedsięwzięcia zgłosiła grupa młodych Polaków.
"To przykład na to, jak niskim nakładem środków można we wspaniały sposób promować Polskę, w sposób innowacyjny, na miarę XXI w." - powiedział Szefernaker.
Minister Bańka poinformował, że całe przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 800 tys. zł. Kampania jest finansowana przez Polską Organizację Turystyczną.
"Założenia są takie, że samego organicznego zasięgu, tzn. zasięgu, który generują ci uczestnicy, to jest 11 mln followersów. My będziemy to wspierali dodatkową kampanią, w której zamierzamy uzyskać jeszcze co najmniej 5 mln kontaktów" - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Zaznaczył, że zasięg kampanii będzie jednak jeszcze większy, m.in. dlatego, że youtuberzy przyjeżdżają do Polski z osobami towarzyszącymi i zdarza się, że one także poprzez media społecznościowe docierają do dużej grupy odbiorców.
Youtuberzy, którzy odwiedzą Polskę, to: Louis Cole, Alan Estrada, Christian LeBlanc, Marko i Alex Ayling, Pau Clavero, Conner Sullivan i Angela An. Zwiedzą oni m.in. Pomorze, Małopolskę, Warmię i Mazury, Bieszczady i Podlasie.
Prezes Andrzejczyk podkreślał, że youtuberzy wybrani do projektu są znani na całym świecie. "Nie boję się określenia, że są to gwiazdy internetu podróżniczego, celebryci turystyczni" - powiedział. (PAP)
Zobacz także
Gry wideo, ale i planszówki. E-sport w Inowrocławiu [zdjęcia]
2019-07-28, 08:20W Inowrocławiu trwa turniej gier wideo. Impreza Sprzymierzeni Gaming Center przyciągnęła do hali widowiskowo-sportowej sympatyków wirtualnej rozrywki. Tego rodzaju turnieje mają charakter e-sportu. Czytaj dalej »
„Radio Planet i Komet” ląduje na Księżycu!
2019-07-20, 15:23„50 twarzy Księżyca” to tytuł multimedialnej projekcji poświęconej 50. rocznicy lądowania na Srebrnym Globie. Filmowa opowieść zostanie wyświetlona dziś na Skwerze Lucjana Broniewicza w Toruniu. Czytaj dalej »
Czego oko nie widziało, usłyszą uszy, i poprowadzą, dzięki totupointom!
2019-07-17, 11:45Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, jako pierwsza uczelnia w województwie, zainstalował na budynkach uczelnianych system Totupoint, czyli elektroniczne znaczniki, które pomagają w poruszaniu się po kampusie osobom z niepełnosprawnością… Czytaj dalej »
Częściowe zaćmienie Księżyca. Czy aura pozwoli na obserwację?
2019-07-16, 09:38Zaćmienie Księżyca zawsze robi wrażenie - nawet jeśli jest tylko częściowe. Właśnie takie zdarzy się dziś (16.07.) późnym wieczorem. Czytaj dalej »
Młodzież i internet. Wyniki badań przeczą stereotypom [prezentacja]
2019-07-04, 15:20Większość młodzieży właściwie wykorzystuje internet i telefon komórkowy - wynika z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. W badaniach poświęconych używaniu nowoczesnych technologii, naukowcy przepytali… Czytaj dalej »