Facebook testuje uwierzytelnianie za pomocą twarzy
Facebook rozpoczął testowanie funkcji uwierzytelniania dostępu do serwisu za pomocą twarzy - poinformował serwis The Verge. Koncern mówi, że korzystanie z funkcji jest tylko opcjonalne i dostępne dla urządzeń, które już były powiązane z kontem użytkownika.
Facebook testuje nową funkcję jako kolejną możliwość autoryzacji dostępu do kont obok tzw. uwierzytelniania dwuskładnikowego, czyli za pośrednictwem kodu przesyłanego na telefon przypisany do konta w formie wiadomości SMS.
Jeśli użytkownik straci dostęp do konta i nie może jednocześnie skorzystać z uwierzytelnienia poprzez taki kod, skanowanie twarzy może być tym, co umożliwi rozwiązanie problemu; według informacji udostępnionych przez koncern, funkcja bezpieczeństwa wykorzystująca rozpoznawanie twarzy będzie aktywna wyłącznie w procesie odzyskiwania dostępu do konta.
W kwietniu zeszłego roku Facebook ogłosił, że pracuje nad funkcją automatycznego oznaczania i identyfikowania osób, które znajdują się na nagraniach wideo umieszczanych w serwisie przez użytkowników. Dzięki temu mają one być lepiej wyszukiwalne. Funkcja tego typu działa już dla zdjęć umieszczanych w serwisie. Algorytm DeepFace z 97-proc. prawdopodobieństwem określa, do kogo należy twarz znajdująca się na dwóch porównywanych fotografiach.
Technologia rozpoznawania twarzy w uwierzytelnianiu, choć wygodna, zdaniem The Verge jest bardzo łatwa do oszukania. Serwis wspomina skaner twarzy wbudowany w telefon Samsung S8, który można oszukać za pomocą zdjęcia. Odnotowuje się, że rozwiązania biometryczne wykorzystujące rozpoznawanie twarzy nie są najbezpieczniejsze z dostępnych obecnie na rynku.
Nowa funkcja rozpoznawania twarzy to niejedyne rozwiązanie z pogranicza biometrii i uczenia maszynowego, jakie chce wykorzystywać koncern Marka Zuckerberga. Facebook przeszkolił także stworzone przez siebie sieci neuralne do rozpoznawania osób znajdujących się na fotografiach poprzez ułożenie włosów, kształt ciała i posturę. (PAP)
Zobacz także
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »