Facebook testuje uwierzytelnianie za pomocą twarzy
Facebook rozpoczął testowanie funkcji uwierzytelniania dostępu do serwisu za pomocą twarzy - poinformował serwis The Verge. Koncern mówi, że korzystanie z funkcji jest tylko opcjonalne i dostępne dla urządzeń, które już były powiązane z kontem użytkownika.
Facebook testuje nową funkcję jako kolejną możliwość autoryzacji dostępu do kont obok tzw. uwierzytelniania dwuskładnikowego, czyli za pośrednictwem kodu przesyłanego na telefon przypisany do konta w formie wiadomości SMS.
Jeśli użytkownik straci dostęp do konta i nie może jednocześnie skorzystać z uwierzytelnienia poprzez taki kod, skanowanie twarzy może być tym, co umożliwi rozwiązanie problemu; według informacji udostępnionych przez koncern, funkcja bezpieczeństwa wykorzystująca rozpoznawanie twarzy będzie aktywna wyłącznie w procesie odzyskiwania dostępu do konta.
W kwietniu zeszłego roku Facebook ogłosił, że pracuje nad funkcją automatycznego oznaczania i identyfikowania osób, które znajdują się na nagraniach wideo umieszczanych w serwisie przez użytkowników. Dzięki temu mają one być lepiej wyszukiwalne. Funkcja tego typu działa już dla zdjęć umieszczanych w serwisie. Algorytm DeepFace z 97-proc. prawdopodobieństwem określa, do kogo należy twarz znajdująca się na dwóch porównywanych fotografiach.
Technologia rozpoznawania twarzy w uwierzytelnianiu, choć wygodna, zdaniem The Verge jest bardzo łatwa do oszukania. Serwis wspomina skaner twarzy wbudowany w telefon Samsung S8, który można oszukać za pomocą zdjęcia. Odnotowuje się, że rozwiązania biometryczne wykorzystujące rozpoznawanie twarzy nie są najbezpieczniejsze z dostępnych obecnie na rynku.
Nowa funkcja rozpoznawania twarzy to niejedyne rozwiązanie z pogranicza biometrii i uczenia maszynowego, jakie chce wykorzystywać koncern Marka Zuckerberga. Facebook przeszkolił także stworzone przez siebie sieci neuralne do rozpoznawania osób znajdujących się na fotografiach poprzez ułożenie włosów, kształt ciała i posturę. (PAP)
Zobacz także
GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
2015-11-29, 11:09Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK. Czytaj dalej »
Powstał portal iSztuka z audiodeskrypcją dzieł sztuki dla niewidzących
2015-11-28, 14:46Portal internetowy iSztuka z dziełami sztuki opisanymi za pomocą audiodeskrypcji, dzięki czemu mogą z niego korzystać osoby niedowidzące i niedowidzące, opracowała Fundacja Audiodeskrypcja. Obecnie znajduje się tam 60 dzieł, a ma… Czytaj dalej »
Amazon w Polsce dzięki automatyzacji stworzył nowe miejsca pracy
2015-11-28, 11:49Amazon - amerykański gigant sprzedaży internetowej - wprowadził pierwszy w Europie i drugi na świecie w pełni zrobotyzowany system logistyczny w podwrocławskim oddziale. Dzięki tej inwestycji stworzono około 170 nowych miejsc pracy… Czytaj dalej »
Bill Gates ma powołać wielomiliardową inicjatywę energii odnawialnej
2015-11-27, 18:45Bill Gates planuje powołać największą w historii inicjatywę badawczo-rozwojową, wspierającą działania z obszaru energetyki odnawialnej i walki z globalnym ociepleniem. Fundusz ma zostać oficjalnie założony podczas pierwszego dnia… Czytaj dalej »
Gartner: Windows 10 będzie najbardziej popularnym systemem w historii
2015-11-26, 08:45Agencja prognozuje, że w ciągu roku połowa firm rozpocznie instalację Windowsa 10 na swoich urządzeniach. Siłą systemu jest możliwość instalacji na różnych platformach, praca w chmurze i synchronizacja danych - podekreślają … Czytaj dalej »