Nissan zaprezentował nowy model auta elektrycznego Leaf
Nissan Motor Co. zaprezentował w środę nową generację swojego elektrycznego samochodu Leaf. Może on przejechać na jednym ładowaniu do 400 kilometrów - podała agencja Kyodo.
Nowy Leaf ma trafić najpierw do sprzedaży w Japonii, gdzie jego premierę ustalono na październik. W styczniu ma być dostępny również dla klientów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Podstawowa wersja ma kosztować 29 tys. dol. (ok. 3,15 mln jenów).
Według Kyodo nowy samochód zaostrzy konkurencję na rynku aut w pełni elektrycznych, którego liderami są obecnie Tesla Inc., Toyota Motor Corp. i Honda Motor Co..
Nowy Nissan Leaf, jak wskazuje agencja, zastępuje model pierwszej generacji, który pojawił się na rynku w 2010 roku. Jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, dzięki czemu jego zasięg zwiększy się do 400 kilometrów. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednikiem będzie mógł pokonać o 1,4 razy dłuższą trasę na jednym ładowaniu akumulatora.
"Cieszymy się, że możemy wprowadzić na rynek model Leaf - naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi w czasie, gdy światowa branża zaczyna wkraczać w czasy aut w pełni elektrycznych" - powiedział, cytowany przez Kyodo, prezes koncernu Nissan Hiroto Saikawa podczas prezentacji samochodu w centrum konferencyjnym Makuhari Messe w prefekturze Chiba.
Akumulator nowego Leafa będzie można naładować do 80 proc. w 40 minut. W ramach dodatkowego wyposażenia będzie można wybrać wersję z technologią ProPilot. Funkcja ta umożliwia autonomiczną jazdę jednym pasem autostrady oraz poruszanie się w korku. Steruje także system autonomicznego parkowania (Nissan montuje go obecnie w minivanach Serena). Auto wyposażone jest też w tzw. ePedal (elektroniczny pedał gazu), który umożliwia kierowcy przyspieszanie, zwalnianie, hamowanie jednym pedałem.
Elektryczne Leafy sprzedawane w Japonii będą produkowane w fabryce Oppama w prefekturze Kanagawa niedaleko Tokio. Producent chce, by docelowa sprzedaż na rodzimym rynku wyniosła 3 tys. miesięcznie, czyli trzykrotnie więcej niż w przypadku modelu pierwszej generacji. (PAP)
Zobacz także
"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
2015-04-06, 08:29Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się… Czytaj dalej »
Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
2015-04-06, 08:27Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem… Czytaj dalej »
CERT: Więcej cyberataków na polską administrację w 2014 r.
2015-04-05, 09:40Wzrosła liczba incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem administracji publicznej, są one groźniejsze - wynika z raportu o stanie bezpieczeństwa polskiej cyberprzestrzeni w 2014 r. opublikowanego przez zespół cert.gov.pl. Czytaj dalej »
Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
2015-04-04, 16:4630 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza… Czytaj dalej »
HistoriaMarka.pl – internetowa strona niosąca wsparcie niepełnosprawnym
2015-04-04, 16:46Publikowane w nowym, internetowym serwisie HistoriaMarka.pl historie osób na wózkach mają być inspiracją dla niepełnosprawnych do rozpoczęcia nowego życia. Pierwszą z nich opowiada Marek Bystrzycki, który po wypadku wrócił do aktywnego… Czytaj dalej »