Nissan zaprezentował nowy model auta elektrycznego Leaf
Nissan Motor Co. zaprezentował w środę nową generację swojego elektrycznego samochodu Leaf. Może on przejechać na jednym ładowaniu do 400 kilometrów - podała agencja Kyodo.
Nowy Leaf ma trafić najpierw do sprzedaży w Japonii, gdzie jego premierę ustalono na październik. W styczniu ma być dostępny również dla klientów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Podstawowa wersja ma kosztować 29 tys. dol. (ok. 3,15 mln jenów).
Według Kyodo nowy samochód zaostrzy konkurencję na rynku aut w pełni elektrycznych, którego liderami są obecnie Tesla Inc., Toyota Motor Corp. i Honda Motor Co..
Nowy Nissan Leaf, jak wskazuje agencja, zastępuje model pierwszej generacji, który pojawił się na rynku w 2010 roku. Jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, dzięki czemu jego zasięg zwiększy się do 400 kilometrów. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednikiem będzie mógł pokonać o 1,4 razy dłuższą trasę na jednym ładowaniu akumulatora.
"Cieszymy się, że możemy wprowadzić na rynek model Leaf - naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi w czasie, gdy światowa branża zaczyna wkraczać w czasy aut w pełni elektrycznych" - powiedział, cytowany przez Kyodo, prezes koncernu Nissan Hiroto Saikawa podczas prezentacji samochodu w centrum konferencyjnym Makuhari Messe w prefekturze Chiba.
Akumulator nowego Leafa będzie można naładować do 80 proc. w 40 minut. W ramach dodatkowego wyposażenia będzie można wybrać wersję z technologią ProPilot. Funkcja ta umożliwia autonomiczną jazdę jednym pasem autostrady oraz poruszanie się w korku. Steruje także system autonomicznego parkowania (Nissan montuje go obecnie w minivanach Serena). Auto wyposażone jest też w tzw. ePedal (elektroniczny pedał gazu), który umożliwia kierowcy przyspieszanie, zwalnianie, hamowanie jednym pedałem.
Elektryczne Leafy sprzedawane w Japonii będą produkowane w fabryce Oppama w prefekturze Kanagawa niedaleko Tokio. Producent chce, by docelowa sprzedaż na rodzimym rynku wyniosła 3 tys. miesięcznie, czyli trzykrotnie więcej niż w przypadku modelu pierwszej generacji. (PAP)
Zobacz także
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »