Nissan zaprezentował nowy model auta elektrycznego Leaf
Nissan Motor Co. zaprezentował w środę nową generację swojego elektrycznego samochodu Leaf. Może on przejechać na jednym ładowaniu do 400 kilometrów - podała agencja Kyodo.
Nowy Leaf ma trafić najpierw do sprzedaży w Japonii, gdzie jego premierę ustalono na październik. W styczniu ma być dostępny również dla klientów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Podstawowa wersja ma kosztować 29 tys. dol. (ok. 3,15 mln jenów).
Według Kyodo nowy samochód zaostrzy konkurencję na rynku aut w pełni elektrycznych, którego liderami są obecnie Tesla Inc., Toyota Motor Corp. i Honda Motor Co..
Nowy Nissan Leaf, jak wskazuje agencja, zastępuje model pierwszej generacji, który pojawił się na rynku w 2010 roku. Jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, dzięki czemu jego zasięg zwiększy się do 400 kilometrów. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednikiem będzie mógł pokonać o 1,4 razy dłuższą trasę na jednym ładowaniu akumulatora.
"Cieszymy się, że możemy wprowadzić na rynek model Leaf - naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi w czasie, gdy światowa branża zaczyna wkraczać w czasy aut w pełni elektrycznych" - powiedział, cytowany przez Kyodo, prezes koncernu Nissan Hiroto Saikawa podczas prezentacji samochodu w centrum konferencyjnym Makuhari Messe w prefekturze Chiba.
Akumulator nowego Leafa będzie można naładować do 80 proc. w 40 minut. W ramach dodatkowego wyposażenia będzie można wybrać wersję z technologią ProPilot. Funkcja ta umożliwia autonomiczną jazdę jednym pasem autostrady oraz poruszanie się w korku. Steruje także system autonomicznego parkowania (Nissan montuje go obecnie w minivanach Serena). Auto wyposażone jest też w tzw. ePedal (elektroniczny pedał gazu), który umożliwia kierowcy przyspieszanie, zwalnianie, hamowanie jednym pedałem.
Elektryczne Leafy sprzedawane w Japonii będą produkowane w fabryce Oppama w prefekturze Kanagawa niedaleko Tokio. Producent chce, by docelowa sprzedaż na rodzimym rynku wyniosła 3 tys. miesięcznie, czyli trzykrotnie więcej niż w przypadku modelu pierwszej generacji. (PAP)
Zobacz także
GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
2015-11-29, 11:09Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK. Czytaj dalej »
Powstał portal iSztuka z audiodeskrypcją dzieł sztuki dla niewidzących
2015-11-28, 14:46Portal internetowy iSztuka z dziełami sztuki opisanymi za pomocą audiodeskrypcji, dzięki czemu mogą z niego korzystać osoby niedowidzące i niedowidzące, opracowała Fundacja Audiodeskrypcja. Obecnie znajduje się tam 60 dzieł, a ma… Czytaj dalej »
Amazon w Polsce dzięki automatyzacji stworzył nowe miejsca pracy
2015-11-28, 11:49Amazon - amerykański gigant sprzedaży internetowej - wprowadził pierwszy w Europie i drugi na świecie w pełni zrobotyzowany system logistyczny w podwrocławskim oddziale. Dzięki tej inwestycji stworzono około 170 nowych miejsc pracy… Czytaj dalej »
Bill Gates ma powołać wielomiliardową inicjatywę energii odnawialnej
2015-11-27, 18:45Bill Gates planuje powołać największą w historii inicjatywę badawczo-rozwojową, wspierającą działania z obszaru energetyki odnawialnej i walki z globalnym ociepleniem. Fundusz ma zostać oficjalnie założony podczas pierwszego dnia… Czytaj dalej »
Gartner: Windows 10 będzie najbardziej popularnym systemem w historii
2015-11-26, 08:45Agencja prognozuje, że w ciągu roku połowa firm rozpocznie instalację Windowsa 10 na swoich urządzeniach. Siłą systemu jest możliwość instalacji na różnych platformach, praca w chmurze i synchronizacja danych - podekreślają … Czytaj dalej »