„Dziewczyny do ścisłych” - akcja na UMK w Toruniu
„Kobiety nie nadają się do kierunków ścisłych” - ten stereotyp starali się obalić organizatorzy Dnia Otwartego na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UMK w Toruniu.
Uczennice gimnazjów i szkół średnich mogły m.in. popatrzeć na Słońce za pomocą teleskopu oraz wydrukować sobie lwa na drukarce 3D.
Akcja jest częścią ogólnopolskiego projektu „Dziewczyny do ścisłych” mającego zachęcać młode kobiety do wybrania studiów na takich właśnie kierunkach. Toruński uniwersytet wziął w niej udział już po raz szósty.
Podobne akcje odbyły się w 11 innych miastach akademickich w kraju.
Zobacz także
Najbliższej nocy (27/28.09) całkowite zaćmienie Księżyca
2015-09-27, 10:52Miłośników zjawisk astronomicznych czeka nieprzespana noc. Nie dość, że na niebie zobaczymy całkowite zaćmienie Księżyca, to jeszcze nasz satelita będzie większy niż zwykle, znajdzie się bowiem najbliżej Ziemi w całym 2015… Czytaj dalej »
Instagram ma już ponad 400 mln użytkowników
2015-09-23, 19:16Instagram ma powód do świętowania - w środę serwis umożliwiający dzielenie się zdjęciami i filmami poinformował, że ma już ponad 400 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. To blisko o 100 mln użytkowników więcej niż ma… Czytaj dalej »
Microsoft i Orange podpisały porozumienie ws. inteligentnych miast
2015-09-23, 14:17Dyrektor polskiego oddziału Microsoft Ronald Binkofski i wiceprezes zarządu Orange Polska Mariusz Gaca podpisali w środę podczas warszawskiego forum Smart City porozumienie o współpracy i dzieleniu się wiedzą ekspercką w obszarze… Czytaj dalej »
Wielka awaria komunikatora Skype
2015-09-21, 17:29W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na… Czytaj dalej »
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »