Twitter łagodzi limit 140 znaków w wiadomościach
Limit obowiązujący przy komponowaniu tweetów nadal będzie wynosił 140 znaków, ale Twitter nie będzie już wliczał do niego załączników - takich jak pliki wideo i zdjęcia - czy cytowanych wiadomości, poinformował serwis mikroblogowy.
Medialne załączniki - takie jak zdjęcia, pliki wideo, GIF-y i cytowane tweety - nie będą wliczane do 140-znakowego limitu, ale linki nadal tak.
Branżowy portal The Verge dodaje, że Twitter testuje również nowy sposób odpowiadania na wiadomości, który pozwoli na pominięcie w limicie znaków nazw użytkowników, do których skierowana jest odpowiedź. Z GIF-a udostępnionego przez serwis wynika, że w przypadku odpowiedzi skierowanej do większej liczby osób w limicie znaków nie będzie uwzględniana nazwa żadnego z adresatów.
Jak pisze agencja dpa, złagodzenie podstawowego wymogu przy komponowaniu wiadomości to znak, że Twitter w bezkompromisowej walce o internautę chce dać swoim użytkownikom większe pole do manewru. Zmiany te - podkreśla The Verge - były oczekiwane od dawna. Firma pracowała nad nimi od roku, rozważając nawet możliwość tworzenia tweetów o długości do 10 tys. znaków; z pomysłu zrezygnowano, uznając, że nie byłby zgodny z naturą serwisu, skupionego na zwięzłych komunikatach.
Założyciel Twittera Jack Dorsey mówił niedawno, że w rozwijaniu serwisu chce większy nacisk położyć na treści wideo. Ma to pomóc Twitterowi wyjść z kryzysu - liczący ponad 10 lat serwis ma ok. 300 mln użytkowników i ich liczba zwiększa się bardzo powoli.
Konkurent Twittera, Facebook, z którego korzysta 1,6 mld osób, również stawia na treści wideo i transmisje wideo na żywo (live streaming). Na tym polu Twitter jest obecny dzięki swojej aplikacji Periscope.(PAP)
Zobacz także
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »