Ford: całkowicie autonomiczny samochód do 2021 roku
Amerykańska firma motoryzacyjna Ford zapowiedziała, że do 2021 roku planuje wypuścić na rynek w pełni autonomiczny samochód - bez kierownicy i bez pedałów. Na początku auto ma być oferowane firmom świadczącym usługi przewozu osób.
Następnie ma być sprzedawany odbiorcom indywidualnym - zapewnia Ford.
"Przemysł motoryzacyjny jest w okresie przejściowym, tak samo jak nasza firma" - mówił dyrektor generalny Forda Mark Fields w kampusie firmy w Palo Alto w Kalifornii, gdzie przedstawiono we wtorek plany producenta.
Podejście Forda do technologii autonomicznej jazdy różni się od tego prezentowanego przez konkurencję - np. Mercedesa czy Teslę, które próbują dołączać elementy "samodzielnej jazdy" do tradycyjnych samochodów. W zeszłym miesiącu BMW, Intel i Mobileye ogłosiły plan wypuszczenia na rynek autonomicznego samochodu do 2021 roku, jednak auto będzie wyposażone w kierownicę.
W przeciwieństwie do nich Ford ogłosił, że będzie podążać w podobnym kierunku co Google - tworząc od podstaw całkowicie autonomiczne pojazdy. "Porzuciliśmy strategię małych kroków, zakładającą wprowadzanie systemów wspomagających kierowcę i postanowiliśmy wykonać pełen przeskok" - tłumaczył przedstawiciel Forda Raj Nair.
Nair zapowiedział, że producent będzie nadal rozwijać technologie półautonomicznej jazdy takie jak systemy automatycznego hamowania czy ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Jednak zwrócił uwagę, że rozwiązania półautonomiczne, które w pewnych warunkach potrafią prowadzić samochód, a następnie oddać nad nim kontrolę kierowcy są, zdaniem Forda, niebezpieczne. Problem stanowi utrzymanie koncentracji prowadzącego w momencie, w którym samochód jest sterowany przez systemy pokładowe - dodał.
Autonomiczny samochód Forda zostanie zaprojektowany dla firm oferujących usługi przewozu ludzi czy dla korporacji taksówkowych. Producent zapewnia, że prywatne osoby będą mogły nabyć taki samochód w późniejszym czasie.
Firma zapowiedziała jednocześnie, że podwoi zatrudnienie w centrum rozwojowym w Palo Alto. Do końca roku ma tam pracować prawie 300 osób. (PAP)
Zobacz także

„Radio Planet i Komet” ląduje na Księżycu!
2019-07-20, 15:23„50 twarzy Księżyca” to tytuł multimedialnej projekcji poświęconej 50. rocznicy lądowania na Srebrnym Globie. Filmowa opowieść zostanie wyświetlona dziś na Skwerze Lucjana Broniewicza w Toruniu. Czytaj dalej »

Czego oko nie widziało, usłyszą uszy, i poprowadzą, dzięki totupointom!
2019-07-17, 11:45Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, jako pierwsza uczelnia w województwie, zainstalował na budynkach uczelnianych system Totupoint, czyli elektroniczne znaczniki, które pomagają w poruszaniu się po kampusie osobom z niepełnosprawnością… Czytaj dalej »

Częściowe zaćmienie Księżyca. Czy aura pozwoli na obserwację?
2019-07-16, 09:38Zaćmienie Księżyca zawsze robi wrażenie - nawet jeśli jest tylko częściowe. Właśnie takie zdarzy się dziś (16.07.) późnym wieczorem. Czytaj dalej »

Młodzież i internet. Wyniki badań przeczą stereotypom [prezentacja]
2019-07-04, 15:20Większość młodzieży właściwie wykorzystuje internet i telefon komórkowy - wynika z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. W badaniach poświęconych używaniu nowoczesnych technologii, naukowcy przepytali… Czytaj dalej »

Ponad połowa Polaków zorganizuje urlop samodzielnie, korzystając z Internetu
2019-06-10, 13:32W tym roku, podobnie jak rok temu, większość polskich turystów (61,8 proc.) zorganizuje wyjazd samodzielnie, korzystając z Internetu, a 18,1 proc. kupi wycieczkę w biurze podróży - wynika z badania Diners Club Polska. Czytaj dalej »