Suzuki partnerem zespołu uczestniczącego w konkursie Google'a
Japoński koncern motoryzacyjny Suzuki poinformował o podpisaniu umowy partnerskiej z zespołem Hakuto - jedynym japońskim podmiotem biorącym udział w konkursie Google Lunar XPRIZE. Jego celem jest wysyłanie na Księżyc łazika kosmicznego.
Konkurs zorganizowany przez amerykański koncern polega na wysłaniu łazika na Księżyc. Jego zadaniem będzie przejechanie 500 metrów i przesłanie na Ziemię filmów i zdjęć w wysokiej rozdzielczości.
Jak poinformował w poniedziałek japoński koncern motoryzacyjny, zapewni on "wsparcie techniczne w budowie łazika dla zespołu Hakuto". Tłumaczy, że będzie pracował m.in. nad obniżeniem masy łazika, co pozwoli na zmniejszenie kosztów wysłania urządzenia w przestrzeń kosmiczną. Suzuki ma pomóc także w dostosowaniu właściwości jezdnych pojazdu, aby bez problemu poruszał się po Księżycu, który "pokryty jest regolitem przypominającym miałki piach".
Konkurs Google'a został ogłoszony w 2007 roku. Zespoły, które chcą w nim wziąć udział mają czas na zgłoszenie do końca roku. Misja księżycowa musi się natomiast odbyć do końca 2017 roku. Nagroda dla zwycięzców wynosi 20 mln dolarów. Za zajęcie drugiego miejsca przewidziano 5 mln dolarów.
W konkursie bierze udział 16 zespołów z całego świata np. z Chile, Węgier, Kanady, Brazylii, Niemiec, USA, Włoch czy Izraela. Na początku w konkursie brało udział 29 zespołów.(PAP)
Zobacz także
Microsoft zapowiada nowe aplikacje mobilne Office dla Windows 10
2015-04-18, 14:47Amerykański koncern Microsoft zapowiedział, że do końca kwietnia udostępni zestaw aplikacji Office Universal dla smartfonów i tabletów korzystających z mobilnego systemu operacyjnego Windows 10. Programy mają być darmowe. Czytaj dalej »
CERT Polska: statystycznie 280 tys. zainfekowanych komputerów w Polsce
2015-04-17, 12:17280 tys. komputerów w Polsce każdego dnia jest zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem - wynika z danych za 2014 r. zgromadzonych przez zespół CERT Polska, działający w ramach instytutu badawczego NASK. Czytaj dalej »
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »