Suzuki partnerem zespołu uczestniczącego w konkursie Google'a
Japoński koncern motoryzacyjny Suzuki poinformował o podpisaniu umowy partnerskiej z zespołem Hakuto - jedynym japońskim podmiotem biorącym udział w konkursie Google Lunar XPRIZE. Jego celem jest wysyłanie na Księżyc łazika kosmicznego.
Konkurs zorganizowany przez amerykański koncern polega na wysłaniu łazika na Księżyc. Jego zadaniem będzie przejechanie 500 metrów i przesłanie na Ziemię filmów i zdjęć w wysokiej rozdzielczości.
Jak poinformował w poniedziałek japoński koncern motoryzacyjny, zapewni on "wsparcie techniczne w budowie łazika dla zespołu Hakuto". Tłumaczy, że będzie pracował m.in. nad obniżeniem masy łazika, co pozwoli na zmniejszenie kosztów wysłania urządzenia w przestrzeń kosmiczną. Suzuki ma pomóc także w dostosowaniu właściwości jezdnych pojazdu, aby bez problemu poruszał się po Księżycu, który "pokryty jest regolitem przypominającym miałki piach".
Konkurs Google'a został ogłoszony w 2007 roku. Zespoły, które chcą w nim wziąć udział mają czas na zgłoszenie do końca roku. Misja księżycowa musi się natomiast odbyć do końca 2017 roku. Nagroda dla zwycięzców wynosi 20 mln dolarów. Za zajęcie drugiego miejsca przewidziano 5 mln dolarów.
W konkursie bierze udział 16 zespołów z całego świata np. z Chile, Węgier, Kanady, Brazylii, Niemiec, USA, Włoch czy Izraela. Na początku w konkursie brało udział 29 zespołów.(PAP)
Zobacz także
Czy kończy się "era Twittera"?
2015-05-26, 09:45Mimo znacznego wzrostu liczby miesięcznych użytkowników Twitter odnotował słabsze niż spodziewane wyniki finansowe, jeszcze bardziej wyraźne w porównaniu ze stale rosnącymi przychodami Facebooka. Eksperci ds. mediów społecznościowych… Czytaj dalej »
130 młodym badaczom wręczono stypendia START
2015-05-23, 12:3930 młodych badaczy nagrodzono w sobotę na Zamku Królewskim w Warszawie stypendiami START Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Wysokość rocznego stypendium to 28 tys. zł, ale najwybitniejszym laureatom stypendia podwyższono do 36 tys. … Czytaj dalej »
Akcja "Godzina bez myszy"
2015-05-21, 08:35Twórcy stron internetowych zbyt wielką wagę przykładają do estetyki, zapominając o funkcjonalności - przekonują inicjatorzy akcji 'Godzina bez myszy', której celem jest uświadomienie internautom, jak wiele barier w sieci napotykają… Czytaj dalej »
![](public/info/2015/thumb_480_0/2015-05-19_1432031491.jpg)
Komorowski: można w Polsce odnosić sukcesy
2015-05-19, 12:31Można odnosić w Polsce sukcesy, nie dysponując na samym początku żadnym wielkim kapitałem, a zdolnościami i kreatywnością - mówił podczas spotkania z twórcami gry 'Wiedźmin' prezydent Bronisław Komorowski. Czytaj dalej »
Sąd w Hamburgu zezwolił na używanie wtyczki blokującej reklamy
2015-05-18, 13:18Sąd w Hamburgu oddalił skargę wydawców niemieckich gazet 'Zeit Online' i 'Handelsblatt' przeciwko firmie Eyeo - twórcy i dystrybutora wtyczki Adblock Plus umożliwiającej blokowanie reklam. Wydawcy rozważają możliwość odwołania… Czytaj dalej »