Suzuki partnerem zespołu uczestniczącego w konkursie Google'a
Japoński koncern motoryzacyjny Suzuki poinformował o podpisaniu umowy partnerskiej z zespołem Hakuto - jedynym japońskim podmiotem biorącym udział w konkursie Google Lunar XPRIZE. Jego celem jest wysyłanie na Księżyc łazika kosmicznego.
Konkurs zorganizowany przez amerykański koncern polega na wysłaniu łazika na Księżyc. Jego zadaniem będzie przejechanie 500 metrów i przesłanie na Ziemię filmów i zdjęć w wysokiej rozdzielczości.
Jak poinformował w poniedziałek japoński koncern motoryzacyjny, zapewni on "wsparcie techniczne w budowie łazika dla zespołu Hakuto". Tłumaczy, że będzie pracował m.in. nad obniżeniem masy łazika, co pozwoli na zmniejszenie kosztów wysłania urządzenia w przestrzeń kosmiczną. Suzuki ma pomóc także w dostosowaniu właściwości jezdnych pojazdu, aby bez problemu poruszał się po Księżycu, który "pokryty jest regolitem przypominającym miałki piach".
Konkurs Google'a został ogłoszony w 2007 roku. Zespoły, które chcą w nim wziąć udział mają czas na zgłoszenie do końca roku. Misja księżycowa musi się natomiast odbyć do końca 2017 roku. Nagroda dla zwycięzców wynosi 20 mln dolarów. Za zajęcie drugiego miejsca przewidziano 5 mln dolarów.
W konkursie bierze udział 16 zespołów z całego świata np. z Chile, Węgier, Kanady, Brazylii, Niemiec, USA, Włoch czy Izraela. Na początku w konkursie brało udział 29 zespołów.(PAP)
Zobacz także
Microsoft i Orange podpisały porozumienie ws. inteligentnych miast
2015-09-23, 14:17Dyrektor polskiego oddziału Microsoft Ronald Binkofski i wiceprezes zarządu Orange Polska Mariusz Gaca podpisali w środę podczas warszawskiego forum Smart City porozumienie o współpracy i dzieleniu się wiedzą ekspercką w obszarze… Czytaj dalej »
Wielka awaria komunikatora Skype
2015-09-21, 17:29W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na… Czytaj dalej »
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »
Zdaniem eksperta, Facebook nie wprowadzi "anty-lajków"
2015-09-19, 11:18Mark Zuckerberg zapowiedział, że Facebook poszerzy możliwość oceniania treści przez użytkowników o nowy przycisk. Ma to być odpowiedź na liczne petycje o wprowadzenie 'dislike'ów'. Eksperci wskazują na przeciwskazania do takiego… Czytaj dalej »
PAN otworzyła centrum badawcze, które zajmie się energetyką
2015-09-17, 19:12Prace m.in. nad technologiami na rzecz energetyki odnawialnej prowadzone będą w Centrum Badawczym „Konwersja Energii i Źródła Odnawialne” Polskiej Akademii Nauk. Placówkę otwarto w czwartek w podwarszawskiej Jabłonnie. Czytaj dalej »