Suzuki partnerem zespołu uczestniczącego w konkursie Google'a
Japoński koncern motoryzacyjny Suzuki poinformował o podpisaniu umowy partnerskiej z zespołem Hakuto - jedynym japońskim podmiotem biorącym udział w konkursie Google Lunar XPRIZE. Jego celem jest wysyłanie na Księżyc łazika kosmicznego.
Konkurs zorganizowany przez amerykański koncern polega na wysłaniu łazika na Księżyc. Jego zadaniem będzie przejechanie 500 metrów i przesłanie na Ziemię filmów i zdjęć w wysokiej rozdzielczości.
Jak poinformował w poniedziałek japoński koncern motoryzacyjny, zapewni on "wsparcie techniczne w budowie łazika dla zespołu Hakuto". Tłumaczy, że będzie pracował m.in. nad obniżeniem masy łazika, co pozwoli na zmniejszenie kosztów wysłania urządzenia w przestrzeń kosmiczną. Suzuki ma pomóc także w dostosowaniu właściwości jezdnych pojazdu, aby bez problemu poruszał się po Księżycu, który "pokryty jest regolitem przypominającym miałki piach".
Konkurs Google'a został ogłoszony w 2007 roku. Zespoły, które chcą w nim wziąć udział mają czas na zgłoszenie do końca roku. Misja księżycowa musi się natomiast odbyć do końca 2017 roku. Nagroda dla zwycięzców wynosi 20 mln dolarów. Za zajęcie drugiego miejsca przewidziano 5 mln dolarów.
W konkursie bierze udział 16 zespołów z całego świata np. z Chile, Węgier, Kanady, Brazylii, Niemiec, USA, Włoch czy Izraela. Na początku w konkursie brało udział 29 zespołów.(PAP)
Zobacz także

Spacer z aplikacją mobilną po Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu
2015-10-28, 08:15Od piątku (30.10) torunianie i turyści będą mogli korzystać z darmowej aplikacji na smartfony, która umożliwi bliższe poznanie przyrody Bydgoskiego Przedmieścia, jak i historii samej dzielnicy. Czytaj dalej »
Rosja planuje lądowanie na Księżycu nie później niż w 2029 roku
2015-10-27, 20:54Pierwsza rosyjska załogowa wyprawa na Księżyc odbędzie się nie później niż w 2029 roku - zapowiedział we wtorek dyrektor najważniejszego przedsiębiorstwa przemysłu kosmicznego w Rosji RKK Energia Władimir Sołncew. Czytaj dalej »
YouTube wprowadza płatny dostęp do serwisu, w Polsce na razie nie
2015-10-26, 08:189,99 dolara miesięcznie będzie kosztować płatny dostęp do serwisu YouTube: w płatnym kanale nie będzie reklam, a subskrybenci otrzymają dostęp do unikalnych materiałów wideo i dodatkowych funkcji. Czytaj dalej »
Nowy typ dysku chmurowego zagrożeniem dla Dropboksa?
2015-10-25, 15:56Autorski model biznesowy usługi WeTransfera, czyli wysokiej jakości reklamy, oraz troska o prywatność użytkowników są cechami, które w największym stopniu wyróżniają ją na tle konkurencyjnych usług typu Dropbox, Box, Google Drive… Czytaj dalej »
Poznańscy naukowcy badają, jak magnetoterapia wspomaga leczenie
2015-10-24, 14:36Terapia z wykorzystaniem stałego lub zmiennego pola magnetycznego jest skuteczna jako metoda wspomagająca leczenie bólu, chorób niedokrwiennych czy poprawy metabolizmu - dowodzą badania poznańskich naukowców. Według ekspertów terapia… Czytaj dalej »