Microsoft i Toyota będą wspólnie pracować nad inteligentnymi autami
Amerykanie i Japończycy łączą siły, aby wspólnie pracować nad projektem zintegrowanych z usługami chmurowymi samochodów, dzięki czemu pojazdy mają stać się bardziej inteligentne - ogłosił koncern Toyota informując o nawiązaniu współpracy z Microsoftem.
Na mocy ogłoszonego porozumienia powstanie firma joint venture Toyota Connected, która będzie mieć siedzibę w Teksasie w Stanach Zjednoczonych. Projekt będzie realizowany w oparciu o rozwiązania chmurowe Microsoftu - platformę Azure.
Firma ma pracować m.in. nad usługami przeznaczonymi dla obsługi samochodów, telemetrią, a także nad podłączeniem aut do urządzeń Internetu Rzeczy (IoT) i systemów inteligentnych domów. Samochody przyszłości mają być także zintegrowane z tzw. inteligentnymi miastami.
Według ogłoszonych planów Toyota planuje przeznaczyć na rozwój firmy 5,5 mln dolarów, a na której czele ma stanąć dotychczasowy wiceprezes japońskiego koncernu Zach Hicks.
O powstaniu firmy joint venture poinformowano w tydzień po dorocznej konferencji Microsoftu - Build w San Francisco. W jej trakcie koncern przekonywał o zaletach platformy Azure dla urządzeń i systemów podłączonych do internetu. W trakcie Build niemiecki koncern BMW ogłosił natomiast uruchomienie nowych usług w tym działającej w chmurze aplikacji nawigacyjnej.
Portal PCMag zwraca jednak uwagę, że przed zagrożeniami wynikającymi z łączenia technologii motoryzacyjnych z teleinformatycznych przestrzegają eksperci. Podkreślają oni, że jednym z niebezpieczeństw jest kwestia prywatności użytkowników, ponieważ podłączone do internetu samochody mogą być śledzone. (PAP)
Zobacz także
CERT Polska: statystycznie 280 tys. zainfekowanych komputerów w Polsce
2015-04-17, 12:17280 tys. komputerów w Polsce każdego dnia jest zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem - wynika z danych za 2014 r. zgromadzonych przez zespół CERT Polska, działający w ramach instytutu badawczego NASK. Czytaj dalej »
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »