GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także
Kamery na bloku operacyjnym, czyli chirurgia on-line z poznańskiej kliniki
2016-11-30, 16:35Kamery makro pokazujące obraz z bloku operacyjnego i miko - zmontowane m.in. w endoskopach transmitowały w środę dwie operacje z Kliniki Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poz… Czytaj dalej »
PWPW: za trzy lata może powstać polski mikroprocesor; koszt to 150 mln zł
2016-11-29, 17:56Za trzy lata może powstać polski Programowalny Układ Scalony, a szacunkowy koszt jego opracowania i wyprodukowania to 150 mln zł - poinformował prezes Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych Piotr Woyciechowski. Mikroprocesor może… Czytaj dalej »
Chorym z lekooporną depresją wszczepiono stymulatory nerwu błędnego
2016-11-28, 10:37Stymulatory nerwu błędnego wszczepili dwojgu pierwszym pacjentom lekarze w Szpitalu Klinicznym nr 7 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego - Górnośląskim Centrum Medycznym (GCM) w Katowicach. U obojga zaobserwowano poprawę. Planowane są… Czytaj dalej »
Projekt badaczki z AGH może pomóc w walce z niedoborem wody
2016-11-28, 10:33Pozyskiwanie większych ilości wody z mgły jest celem badań prowadzonych przez dr inż. Urszulę Stachewicz z AGH w Krakowie. Pozytywne wyniki pracy uczonej mogłyby się przyczynić do efektywniejszej walki z niedoborami wody w świec… Czytaj dalej »
Aplikacja "Czas na Bydgoszcz"
2016-11-26, 12:28Historię bydgoskiego Starego Miasta i Śródmieścia można poznać dzięki aplikacji mobilnej 'Czas na Bydgoszcz' - multimedialnemu przewodnikowi z elementami gry miejskiej. Czytaj dalej »