GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także

Rój dronów inteligentnie uniknie kolizji - dzięki inteligencji wynalazców z UTP
2020-02-07, 07:30Studenci i pracownicy Uniwersytetu Technologiczno - Przyrodniczego znaleźli się w gronie pięciu nagrodzonych na X edycji ogólnopolskiego konkursu Student Wynalazca, organizowanym przez Politechnikę Świętokrzyską. Nagrodą główną… Czytaj dalej »

Przepędźmy chmury i... popatrzmy na zaćmienie Księżyca! [wideo]
2020-01-10, 08:44Takie okazje nie zdarzają się codziennie, zatem warto podnieść wzrok i obserwować zjawiska na styczniowym niebie. W piątek, 10 stycznia będziemy świadkami półcieniowego zaćmienia Księżyca... Oby tylko chmury nam nie przeszkod… Czytaj dalej »

Złoty medal i dwa srebrne. Bydgoscy naukowcy z UTP nagrodzeni w Indiach
2019-12-16, 10:05Sukces naukowców z UTP w Bydgoszczy. Zdobyli złoty medal i dwa srebrne na Międzynarodowych Targach Innowacji w Indiach. Czytaj dalej »

Ekspert: wielkie firmy technologiczne wymknęły się spod kontroli państw
2019-12-12, 11:11Wielkie firmy technologiczne wymknęły się spod kontroli państw, jeśli chodzi np. o przestrzeganie prawa dotyczącego ochrony danych osobowych, monopoli czy opodatkowania - powiedział PAP ekspert ds. ochrony danych osobowych Maciej K… Czytaj dalej »

„Ścieżka dorastania” - wystawa dla nastolatków w toruńskim Młynie Wiedzy [wideo]
2019-12-05, 15:20Jak przewinąć niemowlaka? Jak wygląda dzień nastolatków w Pakistanie, Chinach czy Anglii? Jak wyładować złość i co można wyczytać z naszej twarzy? Między innymi takie zadania i pytania pojawiły się na „Ścieżce dorastania”… Czytaj dalej »