GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także
Społecznościowa alternatywa dla Google Maps z nową funkcjonalnością
2015-02-23, 08:20OpenStreetMap, odpowiednik popularnych Google Maps, wprowadza nową funkcję - mapy pozwalają teraz wyszukiwać optymalną trasę. Eksperci, zwracając uwagę na społecznościowy i otwarty charakter projektu, oceniają, że nie jest on bezpośrednim… Czytaj dalej »
Prof. James G. Fujimoto doktorem honoris causa UMK w Toruniu
2015-02-19, 17:06Specjalista tomografii optycznej prof. James G. Fujimoto ze USA w czwartek otrzymał tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, a historyk archiwista prof. Andrzej K. Tomczak - wyróżnienie uczelni Convallaria… Czytaj dalej »
Najlepsze widżety dla iPhone’a
2015-02-19, 10:49Darmowa wtyczka „New York Timesa”, która odsyła użytkownika do wyselekcjonowanych przez redaktorów artykułów i newsów, znalazła się na pierwszym miejscu listy dziesięciu najlepszych widżetów dla systemu iOS, opracowanej przez… Czytaj dalej »
Polska Agencja Kosmiczna na początku marca może działać w Gdańsku
2015-02-18, 18:27Polska Agencja Kosmiczna na początku marca powinna rozpocząć działalność w Gdańsku. Prezes Agencji podał, że siedziba będzie się znajdowała w Gdańskim Parku Naukowo - Technologicznym przy ul. Trzy Lipy. Czytaj dalej »
NASA udostępnia nagrania audio ze swych misji kosmicznych
2015-02-18, 17:58'Houston, mamy problem' - to słynne zdanie z programu podboju Kosmosu można teraz ściągnąć ze strony amerykańskiej agencji kosmicznej NASA jako dzwonek do telefonu czy komputerowy komunikat. Dostępne są tam również dziesiątki innych… Czytaj dalej »