GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »