GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także
Powstało konsorcjum uczelni i przemysłu dla rozwoju technologii 3D
2015-04-29, 18:39Należące do koncernu Sikorsky zakłady PZL Mielec oraz Politechnika Rzeszowska podpisały w środę porozumienie o utworzeniu konsorcjum naukowo-przemysłowego Lot-Virtual-Lab. Jego celem jest m.in. zastosowanie technologii 3D w wyrobach… Czytaj dalej »
Facebook uruchamia programy ds. promocji dla małego biznesu
2015-04-29, 16:50Facebook ogłosił w środę, że będzie pomagać małym firmom w promowaniu swej działalności na portalu społecznościowym. Jednocześnie poinformowano, że swoje konta na Facebooku ma obecnie ok. 40 mln małych przedsiębiorstw; w czerwcu… Czytaj dalej »
Rozszerzenie dla przeglądarki Chrome chroniące hasła do usług Google’a
2015-04-29, 16:40Koncern Google opublikował rozszerzenie dla przeglądarki internetowej Chrome, które ma chronić przed udostępnianiem haseł do usług Google’a na innych stronach. Password Alert będzie ostrzegać przed takimi próbami i zapewniać ochronę… Czytaj dalej »
W Waszyngtonie wręczono pierwszą Amerykańsko-Polską Nagrodę Naukową
2015-04-29, 08:19Światowej sławy uczeni - prof. Mariusz Jaskólski z Polski i dr Alexander Wlodawer z USA, których wspólne odkrycie struktury białka wirusa HIV przyczyniło się do powstania leku na AIDS, odebrali we wtorek w Waszyngtonie Amerykańsko-Polską… Czytaj dalej »
Android wyprzedza iOS w globalnych dochodach i sprzedaży
2015-04-28, 08:19W ciągu 2014 roku użytkownicy na całym świecie ściągnęli więcej aplikacji dla systemu Android niż na konkurencyjny iOS koncernu Apple; system operacyjny Google’a przyniósł też lepszy dochód - podaje w raporcie firma doradcza… Czytaj dalej »