GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także
Lasery jak z "Gwiezdnych wojen" w służbie nauki
2015-07-30, 11:11Wskaźnik laserowy czy odtwarzacz płyt DVD to tylko niektóre zastosowania laserów. O laserach mocniejszych niż wszystkie elektrownie świata i o eksperymentach, które wyglądają jak sceny z 'Gwiezdnych wojen' mówią PAP badacze z Instytutu… Czytaj dalej »
Na rynek wchodzi nowy system operacyjny Microsoft – Windows 10 [wideo]
2015-07-29, 09:42Najnowszy system operacyjny koncernu Microsoft, Windows 10, zadebiutował w środę na światowych rynkach. Jako pierwszy system firmy jest przeznaczony dla wszystkich urządzeń: od komputerów po smartfony - powiedział PAP Marcin Klimowski… Czytaj dalej »
UE rozważa wspólne przepisy dotyczące Ubera i podobnych usług
2015-07-29, 08:04Bruksela zastanawia się, czy i jak uregulować na szczeblu unijnym usługi należące do sektora 'ekonomii dzielenia się ', jak np. Uber. Wstępne odpowiedzi w tej sprawie ma zawierać strategia rynku wewnętrznego, nad którą pracuje komisarz… Czytaj dalej »
Eksperci: jakość polskiej elektroniki może być konkurencją dla chińskiej
2015-07-28, 19:54Wysoka jakość produkowanej w Polsce elektroniki może być czynnikiem dającym polskim firmom przewagę nad silną konkurencją z Chin - oceniają eksperci.'Wyroby polskich firm są rzeczywiście wysokiej jakości, spełniają wyśrubowane… Czytaj dalej »
Kompozyt z grafenem z drukarki 3D? To możliwe [wideo]
2015-07-28, 10:53Kompozyt z grafenem przeznaczony do drukarek 3D, może znaleźć zastosowanie w takich branżach jak telekomunikacja, medycyna, przemysł lotniczy i kosmiczny. Choć części drukowane z tego materiału mają gorsze parametry niż sam grafen… Czytaj dalej »