GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także
W Poznaniu otwarto Laboratorium Wyobraźni
2015-09-05, 12:46W Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym powstało Laboratorium Wyobraźni (LW), które ma pomóc dzieciom odkrywać świat nauki poprzez obserwowanie, doświadczanie i eksperymentowanie. LW jest pierwszym w Wielkopolsce centrum nauki. Czytaj dalej »
IFA 2015: prezes LG o technologii OLED i przyszłości telewizorów
2015-09-04, 16:54Innowacje w branży technologii obrazu - zwłaszcza nowe typy paneli oparte na matrycach OLED zmienią sposób, w jaki doświadczamy treści wizualnych oraz projektujemy nasze otoczenie - przekonywał dr Sang-Beom Han, dyrektor LG Display… Czytaj dalej »
Smartwatche z Android Wear będą współpracowały także z iPhone'em
2015-09-01, 09:54Amerykański gigant technologiczny Google ogłosił w poniedziałek, że smartwatche z systemem operacyjnym Android Wear będą współpracowały także z iPhone'em w wersji 5 i późniejszymi. Na razie nie wiadomo, kiedy nowa usługa będzie… Czytaj dalej »
Boeing opracował laserowe działko do strącania dronów
2015-09-01, 09:50Firma Boeing poinformowała o pomyślnym przetestowaniu działka laserowego do zestrzeliwania dronów. Urządzenie to - Compact Laser Weapons System - jest przenośne i, jak wskazuje producent, można je bardzo szybko przygotować do dzia… Czytaj dalej »
System antyplagiatowy w szkołach średnich
2015-09-01, 09:44Nowe narzędzie do walki z plagiatowaniem w szkołach. Od 1 września Internetowy System Antyplagiatowy Plagiat.pl dostępny jest w 3 tysiącach szkół średnich na terenie całego kraju. Czytaj dalej »