GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK.
Klienci szukają przede wszystkim rozwiązań pozwalających na zdalny monitoring i kontrolę zużycia mediów.Agencja GfK przeprowadziła badanie wśród konsumentów z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii, prosząc o wskazanie kluczowych technologii, które zdaniem przyszłych użytkowników będą mieć największy wpływ na ich życie. 51 proc. respondentów wskazało systemy inteligentnego domu, 33 proc. technologie ubieralne, zaś największe oczekiwania pokładane są w płatnościach mobilnych - 54 proc. ankietowanych.
Wśród portfolio rozwiązań dla inteligentnego domu ankietowani wybrali kilka kategorii produktów, które budzą ich największe zainteresowanie. Systemy służące zabezpieczeniu nieruchomości przed włamaniami, a także te pozwalające na kontrolę zużycia energii oraz oświetlenia są istotne odpowiednio dla 55 i 53 proc. Inteligentne urządzenia AGD, a także akcesoria określane jako związane z dbaniem o zdrowie - wagi, urządzenia do ćwiczeń itp. cieszą się zainteresowaniem ze strony 43 proc. konsumentów.
Cena, obawa o zachowanie prywatności, brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości wykorzystania rozwiązania dla inteligentnego domu (Wielka Brytania), a także wolne połączenie internetowe (Brazylia) są wymieniane jako największe przeszkody w szybkiej popularyzacji tego typu systemów.
"Obserwujemy duże rozbieżności w wielu obszarach naszego badania. Każdy z badanych rynków jest na swój sposób unikalny. Różnice dotyczą ogólnego zainteresowania i świadomości klientów co do możliwości systemów smart house, preferencji wobec rozwiązań dostarczanych przez jednego dostawcę lub łączonych systemów pochodzących od różnorodnych producentów" - komentuje Ranj Dale, szef działu badającego rynek technologii w GfK.
45 proc. ankietowanych chciałoby nabyć kompletne rozwiązania smart house od jednego producenta, oczekując zintegrowanego i prostego w obsłudze ekosystemu urządzeń, zaś 29 tylko proc. preferowałoby systemy zbudowane z produktów wielu dostawców.
Informacje na temat preferencji konsumentów na temat rozwiązań dla inteligentnego domu pochodzą z badania przeprowadzonego przez GfK na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca internautów w wieku od 16 lat pochodzących z Niemiec, USA, Brazylii, Korei Południowej i Japonii. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2015 r. (PAP)
Zobacz także
Zautomatyzowane urządzenie do drenażu limfatycznego - wynalazek doktoranta PB
2015-11-24, 08:58Doktorant Politechniki Białostockiej zaprojektował w pełni automatyczne urządzenie do drenażu limfatycznego. Jego zdaniem, dzięki temu zabiegi fizjoterapeutyczne będą skuteczniejsze, a do tego możliwe do przeprowadzenia w warunkach… Czytaj dalej »
W Polsce powstanie sieć stacji tankowania samochodów wodorem
2015-11-23, 15:54Na głównych ciągach komunikacyjnych w Polsce powstanie sieć stacji tankowania wodoru - ogłosił w poniedziałek Instytut Transportu Samochodowego (ITS). Eksperci podkreślają, że to paliwo jest przyjazne dla środowiska i bezpieczn… Czytaj dalej »
Największa w Polsce udana operacja ortopedyczna z użyciem druku 3D
2015-11-19, 15:17Ortopedzi ze Szpitala Klinicznego im. Heliodora Święcickiego w Poznaniu przeprowadzili największą w Polsce udaną operację z wykorzystaniem technologii druku 3D. Zabieg rekonstrukcji tak dużego obszaru kości miednicy odbył się w kraju… Czytaj dalej »
Pogodzenie sztucznej inteligencji i wolnej woli maszyn wyzwaniem XXI w.
2015-11-12, 10:11Przyszłość robotyki, wyzwania stojące przed sztuczną inteligencją i koegzystencja ludzi oraz inteligentnych maszyn w przyszłości tematami londyńskiego Cybersalonu. Zdaniem eksperta już dziś trzeba szukać etycznych i prawnych rozwiązań… Czytaj dalej »
Żyć szczęśliwiej - czyli bez Facebooka
2015-11-10, 13:30Zazdrość, brak koncentracji, wątłe życie społeczne - to skutki życia na portalu społecznościowym Facebook, jeśli wierzyć duńskim badaniom, które stwierdziły, że ludzie niekorzystający z niego przez tydzień czuli się szcz… Czytaj dalej »