Hakerzy wykradli dane 15 mln klientów T-Mobile
Hakerzy ukradli w USA dane ok. 15 milionów klientów i potencjalnych klientów operatora telefonii komórkowej T-Mobile (filii niemieckiego Telekomu). Są to takie informacje jak adresy, daty urodzenia i numery ubezpieczenia społecznego, numery paszportów.
Aby zdobyć te informacje hakerzy włamali się do systemu działającej w ok. 40 krajach firmy Experian - agencji z centralą w Dublinie, z której usług T-Mobile korzysta, by sprawdzać wiarygodność kredytową klientów. Wykradzione zostały dane osób, które złożyły wnioski o korzystanie z usług T-Mobile w okresie od 1 września 2013 r. do 16 września 2015 r.
Firma Experian zawiadomiła organy ścigania o kradzieży, gdy tylko zorientowano się, że doszło do włamania. Podkreślono, że nie ma dowodów na to, iż skradzione dane zostały "niestosownie wykorzystane". Klientów ostrzeżono jednak, by zachowali czujność w związku z groźbą kradzieży tożsamości.
Wykradzione informacje były wprawdzie zaszyfrowane, ale nie można wykluczyć, że hakerom udało się złamać szyfr.
W ostatnich latach ofiarą hakerskich ataków padło w USA wiele dużych przedsiębiorstw, m.in. Ebay, Sony, JP Morgan, Target, a także instytucji, takich jak urząd podatkowy (IRS), rządowa agencja ds. personelu (OPM).(PAP)
Zobacz także
Microsoft i Orange podpisały porozumienie ws. inteligentnych miast
2015-09-23, 14:17Dyrektor polskiego oddziału Microsoft Ronald Binkofski i wiceprezes zarządu Orange Polska Mariusz Gaca podpisali w środę podczas warszawskiego forum Smart City porozumienie o współpracy i dzieleniu się wiedzą ekspercką w obszarze… Czytaj dalej »
Wielka awaria komunikatora Skype
2015-09-21, 17:29W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na… Czytaj dalej »
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »
Zdaniem eksperta, Facebook nie wprowadzi "anty-lajków"
2015-09-19, 11:18Mark Zuckerberg zapowiedział, że Facebook poszerzy możliwość oceniania treści przez użytkowników o nowy przycisk. Ma to być odpowiedź na liczne petycje o wprowadzenie 'dislike'ów'. Eksperci wskazują na przeciwskazania do takiego… Czytaj dalej »
PAN otworzyła centrum badawcze, które zajmie się energetyką
2015-09-17, 19:12Prace m.in. nad technologiami na rzecz energetyki odnawialnej prowadzone będą w Centrum Badawczym „Konwersja Energii i Źródła Odnawialne” Polskiej Akademii Nauk. Placówkę otwarto w czwartek w podwarszawskiej Jabłonnie. Czytaj dalej »