Wielka awaria komunikatora Skype
W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na świecie.
W oświadczeniu na stronie internetowej Microsoft przekazał w poniedziałek, że "wykryto problem z ustawieniami statusu", czyli systemu powiadomień pokazujących, czy użytkownik programu jest obecnie dostępny.
W wyniku awarii status dostępności wielu użytkowników zablokował się na ustawieniu "niepodłączony" mimo działającego połączenia, przez co osoby te nie mogły inicjować połączeń. Ponadto wszystkie kontakty dotkniętych problemem użytkowników również ustawiły się jako "niepodłączone", wykluczając nawiązanie komunikacji z tymi osobami.
Usterkę zgłaszali użytkownicy m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii i Japonii.
Dział wsparcia technicznego Skype a po południu potwierdził awarię na Twitterze i zapewnił, że pracuje nad "szybkim rozwiązaniem". W dłuższym oświadczeniu na blogu poinformowano, że problem z ustawieniami statusu nie dotyczy usługi Skype for Web, pozwalającej na korzystanie z komunikatora przez przeglądarkę. W późniejszym komunikacie dodano, że awaria może sprawić, iż niektórzy użytkownicy będą mieli problem z zalogowaniem się, a instalowanie aktualizacji będzie się przeciągać.
Skype to popularny komunikator głosowy, który pozwala prowadzić rozmowy tekstowe, głosowe i wideo, dzwonić na telefony stacjonarne i komórkowe, wysłać wiadomości SMS i faksy. W 2011 r. program został kupiony przez Microsoft za 8,6 mld dol. Według najnowszych szacunków korzysta z niego ok. 300 mln użytkowników na całym świecie.
Skype, który wystartował w 2003 r., stał się pierwszym tak popularnym komunikatorem internetowym na świecie. Obecnie konkurują z nim inne programy, np. zintegrowany z Facebookiem Messenger czy aplikacja WhatsApp.(PAP)
Zobacz także
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »