Wielka awaria komunikatora Skype
W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na świecie.
W oświadczeniu na stronie internetowej Microsoft przekazał w poniedziałek, że "wykryto problem z ustawieniami statusu", czyli systemu powiadomień pokazujących, czy użytkownik programu jest obecnie dostępny.
W wyniku awarii status dostępności wielu użytkowników zablokował się na ustawieniu "niepodłączony" mimo działającego połączenia, przez co osoby te nie mogły inicjować połączeń. Ponadto wszystkie kontakty dotkniętych problemem użytkowników również ustawiły się jako "niepodłączone", wykluczając nawiązanie komunikacji z tymi osobami.
Usterkę zgłaszali użytkownicy m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii i Japonii.
Dział wsparcia technicznego Skype a po południu potwierdził awarię na Twitterze i zapewnił, że pracuje nad "szybkim rozwiązaniem". W dłuższym oświadczeniu na blogu poinformowano, że problem z ustawieniami statusu nie dotyczy usługi Skype for Web, pozwalającej na korzystanie z komunikatora przez przeglądarkę. W późniejszym komunikacie dodano, że awaria może sprawić, iż niektórzy użytkownicy będą mieli problem z zalogowaniem się, a instalowanie aktualizacji będzie się przeciągać.
Skype to popularny komunikator głosowy, który pozwala prowadzić rozmowy tekstowe, głosowe i wideo, dzwonić na telefony stacjonarne i komórkowe, wysłać wiadomości SMS i faksy. W 2011 r. program został kupiony przez Microsoft za 8,6 mld dol. Według najnowszych szacunków korzysta z niego ok. 300 mln użytkowników na całym świecie.
Skype, który wystartował w 2003 r., stał się pierwszym tak popularnym komunikatorem internetowym na świecie. Obecnie konkurują z nim inne programy, np. zintegrowany z Facebookiem Messenger czy aplikacja WhatsApp.(PAP)
Zobacz także
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »
Zdaniem eksperta, Facebook nie wprowadzi "anty-lajków"
2015-09-19, 11:18Mark Zuckerberg zapowiedział, że Facebook poszerzy możliwość oceniania treści przez użytkowników o nowy przycisk. Ma to być odpowiedź na liczne petycje o wprowadzenie 'dislike'ów'. Eksperci wskazują na przeciwskazania do takiego… Czytaj dalej »
PAN otworzyła centrum badawcze, które zajmie się energetyką
2015-09-17, 19:12Prace m.in. nad technologiami na rzecz energetyki odnawialnej prowadzone będą w Centrum Badawczym „Konwersja Energii i Źródła Odnawialne” Polskiej Akademii Nauk. Placówkę otwarto w czwartek w podwarszawskiej Jabłonnie. Czytaj dalej »
Apple w ostatniej chwili opóźnia aktualizację systemu AppleWatch
2015-09-16, 18:37Zaplanowana na środę aktualizacja systemu operacyjnego Apple Watcha została w ostatniej chwili odroczona w związku z odkryciem luki w oprogramowaniu - poinformował koncern z Cupertino. System watchOS 2 ma być udostępniony w późniejszym… Czytaj dalej »