Apple może pobić zeszłoroczny rekord sprzedaży przez nowe iPhone'y
Obecna dynamika sprzedaży nowych iPhone'ów pokazuje, że pobity zostanie zeszłoroczny rekord Apple'a - poinformował w poniedziałek producent smartfonów. Koncern szacuje, że liczba sprzedanych urządzeń w pierwszy weekend od premiery przekroczy 10 mln sztuk.
Apple nie podało jednak dokładnej liczby otrzymanych zamówień na iPhone'y 6S i 6S Plus. Analitycy oczekiwali jednak, że podczas pierwszej doby sprzedanych zostanie ok. 4,5 mln urządzeń. Dla porównania w pierwszych 24 godzinach od premiery iPhone'a 6 i 6 Plus sprzedano 4 mln tych telefonów.
Koncern oświadczył, że pracuje nad realizacją zamówień na większy z dwóch nowych smartfonów - 6S Plus. Zainteresowanie tym urządzeniem przekroczyło prognozy Apple'a dotyczące okresu przedsprzedaży.
"Odpowiedź klientów na iPhone'y 6S i 6S Plus jest niezwykle pozytywna, a poziom zamówień otrzymanych w zeszły weekend w przedsprzedaży był bardzo wysoki na całym świecie" - podkreśliła w oświadczeniu rzeczniczka Apple'a Trudy Muller.
Agencja Reutera zwraca uwagę, że przed premierą nowych smartfonów analitycy wątpili w zdolność firmy do powtórzenia zeszłorocznego sukcesu iPhone'ów 6 i 6 Plus. Jednak John Jackson z IDC podkreślił, że najnowsze doniesienia Apple'a podważają te prognozy.
"Apple ma już doświadczenie w poprawianiu swoich dotychczasowych sukcesów, jednak przypadek iPhone'a 6 wydawał się czymś wyjątkowym. W związku z tym dobry start nowej linii jest bardzo zachęcającym znakiem" - podkreślił Jackson.
Natomiast analityk FBR Capital Markets Daniel Ives zwrócił uwagę, że na sukces nowych telefonów koncernu z Cupertino może mieć ponownie wpływ duże zapotrzebowanie na rynku chińskim; tamtejsza strona internetowa Apple'a wyświetla komunikat o długim czasie oczekiwania na zamówione urządzenie.
"To pokazuje, że mają bardzo dobry start, szczególnie, iż Chiny okazują się prawdziwym centrum i główną osią napędową zamówień" - powiedział Ives.
Amerykański koncern rozpoczął przyjmowanie zamówień w ramach przedsprzedaży w zeszłą sobotę. Dostawy mają się rozpocząć od 25 września. Sprzedaż smartfonów stanowi prawie dwie trzecie z zysków uzyskanych przez koncern w ostatnim kwartale. Podczas porannej poniedziałkowej sesji na Wall Street akcje Apple'a wzrosły o 1,8 proc. do poziomu 116 dolarów i 24 centów.
W zeszłą środę Apple zaprezentowało nowe modele swoich flagowych smartfonów - iPhone 6S i 6S Plus. Największą nowością nowych urządzeń jest technologia 3D Touch. Rozpoznaje ona siłę nacisku na powierzchnię ekranu, co umożliwia zaprojektowanie m.in. nowych gestów obsługi interfejsu i menu telefonu. Telefon posiada także odświeżony aparat fotograficzny i główny chip - A9X.(PAP)
Zobacz także
Samolot słoneczny wystartował w pierwszy lot dookoła świata
2015-03-09, 08:19Samolot o napędzie słonecznym Solar Impulse 2 wystartował z Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczynając pierwszy lot dookoła świata. Celem pięciomiesięcznej podróży jest promowanie energii ze źródeł odnawialnyc… Czytaj dalej »
Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
2015-03-08, 13:55W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów… Czytaj dalej »
Sony inwestuje w rzeczywistość wirtualną
2015-03-08, 13:54Podczas odbywającej się w San Francisco Game Developers Conference firma Sony zaprezentowała najnowszy prototyp Project Morpheus - gogli do rzeczywistości wirtualnej opracowanych z myślą o konsoli PlayStation 4. Produkt ma trafić na… Czytaj dalej »
We Wrocławiu zbudowano nieinwazyjny aparat wykrywający zagrożenie osteoporozą
2015-03-07, 12:15Wrocławscy wynalazcy zbudowali aparat do wykrywania u pacjenta stanu zagrożenia osteoporozą. Urządzenie firmy Bone Vitae jest nieinwazyjne i uzyskało pod koniec lutego 2015 r. znak CE, który pozwoli na jego sprzedaż w całej Unii E… Czytaj dalej »
Unreal Engine dostępny za darmo
2015-03-04, 10:24Amerykańska firma Epic Games zrezygnowała z pobierania abonamentu i opłat licencyjnych od producentów gier komputerowych korzystających z popularnego silnika Unreal Engine 4. Decyzja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony… Czytaj dalej »