Smartwatche z Android Wear będą współpracowały także z iPhone'em
Amerykański gigant technologiczny Google ogłosił w poniedziałek, że smartwatche z systemem operacyjnym Android Wear będą współpracowały także z iPhone'em w wersji 5 i późniejszymi. Na razie nie wiadomo, kiedy nowa usługa będzie dostępna w App Store.
Na razie Android Wear w wersji dla iOS będzie działał tylko na urządzeniach, które są na rynku od niedawna lub jeszcze nie miały premiery, w tym LG Watch Urbane, Asus Zen Watch 2 oraz Huawei Watch. Serwis technologiczny The Verge dodaje, że Google obiecał wypuścić do końca roku kilka inteligentnych zegarków współpracujących z urządzeniami zarówno z iOS, jak i z Androidem.
Blogerzy zauważają, że kompatybilność Android Wear i tak będzie większa w przypadku urządzenia z Androidem, a dla urządzeń z iOS będzie ograniczona. Użytkownik iPhone'a będzie dostawał z zegarka powiadomienia od aplikacji, a także będzie mógł wykorzystać zegarek do pomiaru aktywności fizycznej (fitness tracker) i do łączenia się z Google Now, osobistym asystentem stworzonym przez Google.
Powiadomienia wyświetlane na smartwatchu będą te same co na zwykłym i'Phone'ie (informacje o rozmowach, SMS-ach, mailach oraz informacje przekazywane z aplikacji zainstalowanych na samym smartfonie Apple'a). Interakcja z nimi będzie jednak ograniczona - użytkownik będzie mógł je wyświetlić i usunąć, ale nie będzie w stanie np. odpowiedzieć na tweeta. W tym celu konieczne będzie posłużenie się samym iPhone'em.
Z inteligentnym zegarkiem będą mogły komunikować się tylko aplikacje Google'a zainstalowane na samym zegarku (np. Gmail, kalendarz, Google Fit), ale już nie aplikacje kompatybilne z urządzeniami na Androida, ponieważ nie działają one na urządzeniach Apple'a. Według "Forbesa" działać będzie też aplikacja Google Maps.
Mimo tych ograniczeń możliwość "sparowania" smartwatcha z Androidem z iPhone'em będzie miała swoje zalety. Użytkownik i'Phone'a będzie miał do wyboru jeden z kilku modeli zegarków z Androidem, wprowadzanych co roku na rynek, a są to modele oferujące różne funkcje i wygląd, w różnych przedziałach cenowych.(PAP)
Zobacz także
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »