Smartwatche z Android Wear będą współpracowały także z iPhone'em
Amerykański gigant technologiczny Google ogłosił w poniedziałek, że smartwatche z systemem operacyjnym Android Wear będą współpracowały także z iPhone'em w wersji 5 i późniejszymi. Na razie nie wiadomo, kiedy nowa usługa będzie dostępna w App Store.
Na razie Android Wear w wersji dla iOS będzie działał tylko na urządzeniach, które są na rynku od niedawna lub jeszcze nie miały premiery, w tym LG Watch Urbane, Asus Zen Watch 2 oraz Huawei Watch. Serwis technologiczny The Verge dodaje, że Google obiecał wypuścić do końca roku kilka inteligentnych zegarków współpracujących z urządzeniami zarówno z iOS, jak i z Androidem.
Blogerzy zauważają, że kompatybilność Android Wear i tak będzie większa w przypadku urządzenia z Androidem, a dla urządzeń z iOS będzie ograniczona. Użytkownik iPhone'a będzie dostawał z zegarka powiadomienia od aplikacji, a także będzie mógł wykorzystać zegarek do pomiaru aktywności fizycznej (fitness tracker) i do łączenia się z Google Now, osobistym asystentem stworzonym przez Google.
Powiadomienia wyświetlane na smartwatchu będą te same co na zwykłym i'Phone'ie (informacje o rozmowach, SMS-ach, mailach oraz informacje przekazywane z aplikacji zainstalowanych na samym smartfonie Apple'a). Interakcja z nimi będzie jednak ograniczona - użytkownik będzie mógł je wyświetlić i usunąć, ale nie będzie w stanie np. odpowiedzieć na tweeta. W tym celu konieczne będzie posłużenie się samym iPhone'em.
Z inteligentnym zegarkiem będą mogły komunikować się tylko aplikacje Google'a zainstalowane na samym zegarku (np. Gmail, kalendarz, Google Fit), ale już nie aplikacje kompatybilne z urządzeniami na Androida, ponieważ nie działają one na urządzeniach Apple'a. Według "Forbesa" działać będzie też aplikacja Google Maps.
Mimo tych ograniczeń możliwość "sparowania" smartwatcha z Androidem z iPhone'em będzie miała swoje zalety. Użytkownik i'Phone'a będzie miał do wyboru jeden z kilku modeli zegarków z Androidem, wprowadzanych co roku na rynek, a są to modele oferujące różne funkcje i wygląd, w różnych przedziałach cenowych.(PAP)
Zobacz także
Czy kończy się "era Twittera"?
2015-05-26, 09:45Mimo znacznego wzrostu liczby miesięcznych użytkowników Twitter odnotował słabsze niż spodziewane wyniki finansowe, jeszcze bardziej wyraźne w porównaniu ze stale rosnącymi przychodami Facebooka. Eksperci ds. mediów społecznościowych… Czytaj dalej »
130 młodym badaczom wręczono stypendia START
2015-05-23, 12:3930 młodych badaczy nagrodzono w sobotę na Zamku Królewskim w Warszawie stypendiami START Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Wysokość rocznego stypendium to 28 tys. zł, ale najwybitniejszym laureatom stypendia podwyższono do 36 tys. … Czytaj dalej »
Akcja "Godzina bez myszy"
2015-05-21, 08:35Twórcy stron internetowych zbyt wielką wagę przykładają do estetyki, zapominając o funkcjonalności - przekonują inicjatorzy akcji 'Godzina bez myszy', której celem jest uświadomienie internautom, jak wiele barier w sieci napotykają… Czytaj dalej »
![](public/info/2015/thumb_480_0/2015-05-19_1432031491.jpg)
Komorowski: można w Polsce odnosić sukcesy
2015-05-19, 12:31Można odnosić w Polsce sukcesy, nie dysponując na samym początku żadnym wielkim kapitałem, a zdolnościami i kreatywnością - mówił podczas spotkania z twórcami gry 'Wiedźmin' prezydent Bronisław Komorowski. Czytaj dalej »
Sąd w Hamburgu zezwolił na używanie wtyczki blokującej reklamy
2015-05-18, 13:18Sąd w Hamburgu oddalił skargę wydawców niemieckich gazet 'Zeit Online' i 'Handelsblatt' przeciwko firmie Eyeo - twórcy i dystrybutora wtyczki Adblock Plus umożliwiającej blokowanie reklam. Wydawcy rozważają możliwość odwołania… Czytaj dalej »