W aplikacjach powiązanych z Facebookiem pojawią się nowe typy reklam
Facebook wprowadza nowe funkcje w Audience Network - narzędziu dla reklamodawców. Twórcy aplikacji będą mogli projektować reklamy zawierające m. in. automatycznie uruchamiające się filmy oraz kierować treści do odpowiednich grup odbiorców dzięki doskonalszym narzędziom profilującym.
Firma poinformowała w oświadczeniu, że nowe narzędzia w ramach Audience Network, umożliwiające projektowanie reklam, zostaną udostępnione deweloperom iOS oraz Androida.
“Narzędzia Audience Network pozwalały twórcom aplikacji powiązanych z Facebookiem od roku monetyzować aktywność użytkowników. Wprowadzenie możliwości odtwarzania filmów w tworzonych przez nich reklamach jest kolejnym krokiem w ich rozwoju. Dzięki temu, że funkcja ta była popularnym narzędziem reklamowym marketerów, tworzących treści w ramach Facebooka, użytkownicy są już z nią zaznajomieni” - komentuje Jan Rezab, CEO Socialbakers.
Poza automatycznie odtwarzającymi się filmami Facebook udostępni twórcom aplikacji m.in. funkcję tworzenia “dynamicznych reklam produktów”, wyświetlających użytkownikom rekomendacje produktów, na podstawie ich wcześniejszej aktywności w sieci oraz możliwość projektowania reklam składających się z serii obrazów.
“Nowe funkcje Audience Network pozwolą jeszcze lepiej dopasowywać reklamy do użytkowników. Facebook otwiera reklamodawcom drogę do dotarcia do tych klientów, którzy z większym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup produktu lub usługi” - dodaje Rezab.
Segment reklam mobilnych staje się dla Facebooka źródłem istotnych dochodów. W drugim kwartale 2015 r. przyniósł on 76 proc. ogółu zysków z reklam. Portal informuje, że jego użytkownicy uruchamiają każdego dnia 4 miliardy filmów. Średni czas odtworzenia wynosi jednak 3 sekundy, co skłoniło w czerwcu Facebooka do udostępnienia reklamodawcom możliwości zapłaty za wyświetlenie reklamy, dopiero po jej nieprzerwanym 10-sekundowym odtworzeniu przez użytkownika. (PAP)
Zobacz także
Aplikacja Porsche Car Connect na Apple Watch
2015-04-27, 14:07Porsche jako jeden z pierwszych producentów samochodów na świecie wprowadził aplikację umożliwiającą łączenie auta z zegarkiem Apple Watch. Dzięki programowi kierowca uzyskuje wygodniejszy dostęp do aplikacji Porsche Car Conne… Czytaj dalej »
Zespół Yahoo pracuje nad nowym zabezpieczeniem urządzeń mobilnych
2015-04-27, 09:50Inżynierowie z laboratorium Yahoo pracują nad nową metodą identyfikacji użytkownika smartfonu bez konieczności instalowania czytników linii papilarnych czy wpisywania kodu PIN. Do weryfikacji ma posłużyć ekran dotykowy, który rozpozna… Czytaj dalej »
W weekend w stolicy mistrzostwa świata w World of Tanks
2015-04-24, 12:36W najbliższy weekend w Warszawie 12 najlepszych e-sportowych drużyn z całego świata będzie się zmagać o tytuł najlepszej na globie w grze World of Tanks. Pula nagród to 300 tys. USD. W zeszłym roku imprezę w stolicy odwiedziło… Czytaj dalej »
"Forbes": Samsung Galaxy S5 ma poważną lukę bezpieczeństwa
2015-04-24, 10:40Samsung Galaxy S5 ma lukę, która może prowadzić do przechwycenia przez cyberprzestępców kopii danych dotyczących odcisków palców użytkownika smartfona - wynika z badania firmy FireEye opublikowanego przez magazyn 'Forbes'. Samsung… Czytaj dalej »
Smartfony Apple'a podatne na zdalne ataki przez sieć bezprzewodową
2015-04-24, 10:24Analitycy firmy Skycure zajmującej się bezpieczeństwem internetowym odkryli, że smartfony iPhone są podatne na ataki prowadzone za pomocą bezprzewodowych sieci Wi-Fi. W ich konsekwencji system operacyjny urządzeń koncernu Apple przestaje… Czytaj dalej »