W aplikacjach powiązanych z Facebookiem pojawią się nowe typy reklam
Facebook wprowadza nowe funkcje w Audience Network - narzędziu dla reklamodawców. Twórcy aplikacji będą mogli projektować reklamy zawierające m. in. automatycznie uruchamiające się filmy oraz kierować treści do odpowiednich grup odbiorców dzięki doskonalszym narzędziom profilującym.
Firma poinformowała w oświadczeniu, że nowe narzędzia w ramach Audience Network, umożliwiające projektowanie reklam, zostaną udostępnione deweloperom iOS oraz Androida.
“Narzędzia Audience Network pozwalały twórcom aplikacji powiązanych z Facebookiem od roku monetyzować aktywność użytkowników. Wprowadzenie możliwości odtwarzania filmów w tworzonych przez nich reklamach jest kolejnym krokiem w ich rozwoju. Dzięki temu, że funkcja ta była popularnym narzędziem reklamowym marketerów, tworzących treści w ramach Facebooka, użytkownicy są już z nią zaznajomieni” - komentuje Jan Rezab, CEO Socialbakers.
Poza automatycznie odtwarzającymi się filmami Facebook udostępni twórcom aplikacji m.in. funkcję tworzenia “dynamicznych reklam produktów”, wyświetlających użytkownikom rekomendacje produktów, na podstawie ich wcześniejszej aktywności w sieci oraz możliwość projektowania reklam składających się z serii obrazów.
“Nowe funkcje Audience Network pozwolą jeszcze lepiej dopasowywać reklamy do użytkowników. Facebook otwiera reklamodawcom drogę do dotarcia do tych klientów, którzy z większym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup produktu lub usługi” - dodaje Rezab.
Segment reklam mobilnych staje się dla Facebooka źródłem istotnych dochodów. W drugim kwartale 2015 r. przyniósł on 76 proc. ogółu zysków z reklam. Portal informuje, że jego użytkownicy uruchamiają każdego dnia 4 miliardy filmów. Średni czas odtworzenia wynosi jednak 3 sekundy, co skłoniło w czerwcu Facebooka do udostępnienia reklamodawcom możliwości zapłaty za wyświetlenie reklamy, dopiero po jej nieprzerwanym 10-sekundowym odtworzeniu przez użytkownika. (PAP)
Zobacz także
Deloitte przygotuje aplikację Łodzi ws. organizacji Expo 2022
2015-07-06, 17:31Deloitte przygotuje aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w sprawie jej starań o organizację tzw. małego Expo w 2022 r. - poinformował w poniedziałek wiceprezydent miasta Marek Cieślak. Czytaj dalej »
Słoneczny samolot wylądował na Hawajach
2015-07-03, 20:17Samolot Solar Impulse 2 napędzany energią słoneczną wylądował w piątek na Hawajach, w Kalaeloa koło Honolulu, po rekordowym 5-dniowym locie z Japonii. Maszynę pilotował 62-letni Szwajcar Andre Borschberg. Czytaj dalej »
Studenci z Łodzi zaprezentowali pojazd solarny własnego projektu
2015-07-03, 16:52Bolid o napędzie solarnym zaprezentowali w piątek studenci z Politechniki Łódzkiej, którzy w październiku chcą wziąć w nim udział w australijskim World Solar Challenge - prestiżowym konkursie pojazdów zasilanych energią słon… Czytaj dalej »
Polski grafen może zrewolucjonizować przemysł jachtowy i lotniczy
2015-07-02, 10:13Polska firma AGP, produkująca grafen o wysokiej jakości, opracuje razem z Politechniką Łódzką komponenty (systemy odsalania wody, magazynowania energii, materiały kompozytowe) mogące zrewolucjonizować produkcję jachtów i samolo… Czytaj dalej »
Internetowa akcja młodego Brytyjczyka, który chce uratować Grecję
2015-07-01, 08:03Ponad 500 tys. euro udało się zebrać w internecie w ciągu dwóch dni młodemu Brytyjczykowi za pomocą finansowania społecznościowego (crowdfundingu). Celem akcji Thoma Feeneya jest zebranie 1,6 mld euro i ocalenie Grecji od zalegania… Czytaj dalej »