W aplikacjach powiązanych z Facebookiem pojawią się nowe typy reklam
Facebook wprowadza nowe funkcje w Audience Network - narzędziu dla reklamodawców. Twórcy aplikacji będą mogli projektować reklamy zawierające m. in. automatycznie uruchamiające się filmy oraz kierować treści do odpowiednich grup odbiorców dzięki doskonalszym narzędziom profilującym.
Firma poinformowała w oświadczeniu, że nowe narzędzia w ramach Audience Network, umożliwiające projektowanie reklam, zostaną udostępnione deweloperom iOS oraz Androida.
“Narzędzia Audience Network pozwalały twórcom aplikacji powiązanych z Facebookiem od roku monetyzować aktywność użytkowników. Wprowadzenie możliwości odtwarzania filmów w tworzonych przez nich reklamach jest kolejnym krokiem w ich rozwoju. Dzięki temu, że funkcja ta była popularnym narzędziem reklamowym marketerów, tworzących treści w ramach Facebooka, użytkownicy są już z nią zaznajomieni” - komentuje Jan Rezab, CEO Socialbakers.
Poza automatycznie odtwarzającymi się filmami Facebook udostępni twórcom aplikacji m.in. funkcję tworzenia “dynamicznych reklam produktów”, wyświetlających użytkownikom rekomendacje produktów, na podstawie ich wcześniejszej aktywności w sieci oraz możliwość projektowania reklam składających się z serii obrazów.
“Nowe funkcje Audience Network pozwolą jeszcze lepiej dopasowywać reklamy do użytkowników. Facebook otwiera reklamodawcom drogę do dotarcia do tych klientów, którzy z większym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup produktu lub usługi” - dodaje Rezab.
Segment reklam mobilnych staje się dla Facebooka źródłem istotnych dochodów. W drugim kwartale 2015 r. przyniósł on 76 proc. ogółu zysków z reklam. Portal informuje, że jego użytkownicy uruchamiają każdego dnia 4 miliardy filmów. Średni czas odtworzenia wynosi jednak 3 sekundy, co skłoniło w czerwcu Facebooka do udostępnienia reklamodawcom możliwości zapłaty za wyświetlenie reklamy, dopiero po jej nieprzerwanym 10-sekundowym odtworzeniu przez użytkownika. (PAP)
Zobacz także
Polski wynalazek ma zwiększyć bezpieczeństwo na morzu
2015-08-18, 08:43Polscy naukowcy opracowali system nawigacyjny, który nie tylko prowadzi statek bezpiecznymi trasami, ale też sugeruje jaki manewr należy wykonać w sytuacji zagrożenia kolizją. Navdec został już zainstalowany na kilkunastu statkach… Czytaj dalej »
Niantic Labs odłącza się od Google
2015-08-17, 09:34Twórcy wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną gry 'Ingress' ogłosili decyzję o odłączeniu się od Google. Niantic Labs - dotychczas wewnętrzny start-up Google’a - będzie teraz działać jako niezależna firma. Czytaj dalej »
Polski producent smartfonów zaprezentuje w środę dwa nowe modele
2015-08-16, 09:58Polski producent telefonów, firma myPhone, zaprezentuje w środę dwa nowe modele smartfonów z serii Hammer - 2 i 2 plus. Urządzenia będą posiadać certyfikat wytrzymałości oraz wzmocnioną obudowę; nie będą mieć jednak systemu… Czytaj dalej »
Od niedzieli pod Grunwaldem poszukiwania śladów krzyżackiego obozu
2015-08-15, 16:46Od niedzieli pod Grunwaldem naukowcy i archeolodzy rozpoczną poszukiwania krzyżackiego obozu z 1410 roku. W br. uczestnicy badań przez tydzień będą szukać także miejsc, w których w 1410 roku pod Stębarkiem toczyły się najcięższe… Czytaj dalej »
11 Bit Studios wciąż w formie
2015-08-15, 12:02Grupa 11 Bit Studios zarobiła w I półroczu 7,62 mln zł netto. Wynik zawdzięcza wciąż wysokiej sprzedaży gry „This War of Mine” oraz coraz lepszej pozycji 11 Bit Launchpad i Games Republic. Jesienią br. ukaże się „TWoM” na… Czytaj dalej »