W aplikacjach powiązanych z Facebookiem pojawią się nowe typy reklam
Facebook wprowadza nowe funkcje w Audience Network - narzędziu dla reklamodawców. Twórcy aplikacji będą mogli projektować reklamy zawierające m. in. automatycznie uruchamiające się filmy oraz kierować treści do odpowiednich grup odbiorców dzięki doskonalszym narzędziom profilującym.
Firma poinformowała w oświadczeniu, że nowe narzędzia w ramach Audience Network, umożliwiające projektowanie reklam, zostaną udostępnione deweloperom iOS oraz Androida.
“Narzędzia Audience Network pozwalały twórcom aplikacji powiązanych z Facebookiem od roku monetyzować aktywność użytkowników. Wprowadzenie możliwości odtwarzania filmów w tworzonych przez nich reklamach jest kolejnym krokiem w ich rozwoju. Dzięki temu, że funkcja ta była popularnym narzędziem reklamowym marketerów, tworzących treści w ramach Facebooka, użytkownicy są już z nią zaznajomieni” - komentuje Jan Rezab, CEO Socialbakers.
Poza automatycznie odtwarzającymi się filmami Facebook udostępni twórcom aplikacji m.in. funkcję tworzenia “dynamicznych reklam produktów”, wyświetlających użytkownikom rekomendacje produktów, na podstawie ich wcześniejszej aktywności w sieci oraz możliwość projektowania reklam składających się z serii obrazów.
“Nowe funkcje Audience Network pozwolą jeszcze lepiej dopasowywać reklamy do użytkowników. Facebook otwiera reklamodawcom drogę do dotarcia do tych klientów, którzy z większym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup produktu lub usługi” - dodaje Rezab.
Segment reklam mobilnych staje się dla Facebooka źródłem istotnych dochodów. W drugim kwartale 2015 r. przyniósł on 76 proc. ogółu zysków z reklam. Portal informuje, że jego użytkownicy uruchamiają każdego dnia 4 miliardy filmów. Średni czas odtworzenia wynosi jednak 3 sekundy, co skłoniło w czerwcu Facebooka do udostępnienia reklamodawcom możliwości zapłaty za wyświetlenie reklamy, dopiero po jej nieprzerwanym 10-sekundowym odtworzeniu przez użytkownika. (PAP)
Zobacz także
Naukowcy szykują mapę zaśmieconego światłem nieba
2016-02-06, 11:58Światłem zanieczyszczone jest nawet 96,8 proc. nieba nad Polską, co w konsekwencji może wywoływać zaburzenia snu, nastroju i metabolizmu. Dzięki interaktywnym mapom, które powstają w CBK PAN, każdy dowie się, jak bardzo zanieczyszczone… Czytaj dalej »
Aplikacja umożliwi zwiedzanie Muzeum Stutthof śladem jednego z więźniów
2016-02-01, 16:26Pracownicy Muzeum Stutthof z pomocą inżynierów z Politechniki Gdańskiej stworzyli aplikację, dzięki której b. obóz koncentracyjny można będzie zwiedzać śladem jednego z więźniów. Bohaterem mobilnej opowieści będzie 99-letni… Czytaj dalej »
PKO BP wdraża nowe płatności zbliżeniowe, UKNF: zabezpieczcie telefony
2016-01-31, 16:40PKO BP udostępnił mobilne płatności zbliżeniowe Visa oparte o chmurę i technologię HCE. Każdy kto zdecyduje się na takie rozwiązanie, powinien zadbać o bezpieczeństwo swojego telefonu w kontekście zastosowania systemów przeciwdziałających… Czytaj dalej »
Światła laserowe i LED będą wypierać tradycyjne rozwiązania
2016-01-28, 10:04Technologie świateł laserowych i LED będą w najbliższym czasie dynamicznie rozwijane i szybko wyprą z rynku motoryzacyjnego lampy ksenonowe i żarowe - powiedział PAP ekspert ds. oświetlenia pojazdów Instytutu Transportu Drogowego… Czytaj dalej »
Dzięki inwestycjom w LTE Polacy zyskają lepszy dostęp do internetu
2016-01-25, 17:58Dzięki inwestycjom w LTE, w Polsce poprawi się dostęp do internetu mobilnego, szczególnie na obszarach poza wielkimi miastami - powiedziała PAP w poniedziałek minister cyfryzacji Anna Streżyńska. Czytaj dalej »