Niantic Labs odłącza się od Google
Twórcy wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną gry "Ingress" ogłosili decyzję o odłączeniu się od Google. Niantic Labs – dotychczas wewnętrzny start-up Google’a – będzie teraz działać jako niezależna firma.
Decyzję o odłączeniu Niantic Labs od macierzystej firmy Google ogłoszono w komunikacie umieszczonym na oficjalnej stronie Google+ gry „Ingress”. Nie oznacza to całkowitego zakończenia współpracy z internetowym gigantem: Google ma w dalszym ciągu pozostać istotnym partnerem dla niezależnej już firmy.
Ninatic Labs została utworzona w 2010 r. przez Johna Hanke jako wewnętrzny start-up Google. Pierwszym wydanym przez firmę projektem była aplikacja „Field Trip”, wyszukująca ciekawe miejsca w bezpośrednim sąsiedztwie użytkownika. Również w 2012 Niantic Labs wydało grę mobilną „Ingress”. Korzysta ona z rzeczywistości rozszerzonej: gracze dołączają do jednej z dwóch frakcji, dla których wykonują zadania wymagające poruszania się pomiędzy prawdziwymi lokacjami. Gra dostępna jest na systemy Android i iOS. Z podanych przez Niantic Labs danych wynika, że została ona ściągnięta ponad 12 mln razy, a w spotkaniach organizowanych za jej pomocą wzięło udział ponad 250 tys. ludzi na całym świecie.
Informacja ta została podana zaledwie kilka dni po ogłoszeniu utworzenia nowego holdingu Alphabet, w skład którego wchodzą Google i inne przedsiębiorstwa znajdujące się dotychczas pod jego kontrolą. Niantic Labs nie będzie jednak działać w ramach holdingu. Jak zauważają komentatorzy serwisów branżowych, decyzja ta oznacza prawdopodobnie, że w Alphabet nie będzie miejsca na projekty podobne do tego, nad czym pracuje Niantic Labs. (PAP)
Zobacz także
CYBERSEC: krajowy system cyberbezpieczeństwa wyzwaniem i szansą
2017-04-06, 11:14Budowanie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa jest zarówno wyzwaniem, jak i gospodarczą szansą dla Polski - ocenia prezes Instytutu Kościuszki, przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego CYBERSEC Izabela Albrycht. W czwartek rozpoczęło… Czytaj dalej »
72 proc. ankietowanych: można korzystać z "komórki" na ulicy
2017-04-03, 13:4972 proc. ankietowanych akceptuje korzystanie z telefonów komórkowych na ulicy - wynika z najnowszego sondażu Kantar Public. Polacy mniej chętnie dają natomiast przyzwolenie na rozmowy w środkach transportu publicznego (51 proc.) i w… Czytaj dalej »
100 mln zł dla twórców gier wideo w konkursie GameINN
2017-04-03, 13:16100 mln zł przeznaczy Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju (NCBR) na drugą edycję projektu GameINN, w której o dofinansowanie mogą się ubiegać przedsiębiorstwa związane z sektorem gier wideo. Konkurs ogłosił w poniedziałek w Krakowie… Czytaj dalej »
„Dziewczyny do ścisłych” - akcja na UMK w Toruniu
2017-03-30, 19:37„Kobiety nie nadają się do kierunków ścisłych” - ten stereotyp starali się obalić organizatorzy Dnia Otwartego na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UMK w Toruniu. Czytaj dalej »
64 proc. polskich firm obawia się cyberataków na systemy przemysłowe
2017-03-25, 10:1564 proc. polskich firm produkcyjnych obawia się cyberataków na systemy przemysłowe, których skutkiem może być np. wstrzymanie produkcji - wynika z najnowszego raportu PwC. 'To co kiedyś było tylko science-fiction staje się rzeczywistością'… Czytaj dalej »