Niantic Labs odłącza się od Google
Twórcy wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną gry "Ingress" ogłosili decyzję o odłączeniu się od Google. Niantic Labs – dotychczas wewnętrzny start-up Google’a – będzie teraz działać jako niezależna firma.
Decyzję o odłączeniu Niantic Labs od macierzystej firmy Google ogłoszono w komunikacie umieszczonym na oficjalnej stronie Google+ gry „Ingress”. Nie oznacza to całkowitego zakończenia współpracy z internetowym gigantem: Google ma w dalszym ciągu pozostać istotnym partnerem dla niezależnej już firmy.
Ninatic Labs została utworzona w 2010 r. przez Johna Hanke jako wewnętrzny start-up Google. Pierwszym wydanym przez firmę projektem była aplikacja „Field Trip”, wyszukująca ciekawe miejsca w bezpośrednim sąsiedztwie użytkownika. Również w 2012 Niantic Labs wydało grę mobilną „Ingress”. Korzysta ona z rzeczywistości rozszerzonej: gracze dołączają do jednej z dwóch frakcji, dla których wykonują zadania wymagające poruszania się pomiędzy prawdziwymi lokacjami. Gra dostępna jest na systemy Android i iOS. Z podanych przez Niantic Labs danych wynika, że została ona ściągnięta ponad 12 mln razy, a w spotkaniach organizowanych za jej pomocą wzięło udział ponad 250 tys. ludzi na całym świecie.
Informacja ta została podana zaledwie kilka dni po ogłoszeniu utworzenia nowego holdingu Alphabet, w skład którego wchodzą Google i inne przedsiębiorstwa znajdujące się dotychczas pod jego kontrolą. Niantic Labs nie będzie jednak działać w ramach holdingu. Jak zauważają komentatorzy serwisów branżowych, decyzja ta oznacza prawdopodobnie, że w Alphabet nie będzie miejsca na projekty podobne do tego, nad czym pracuje Niantic Labs. (PAP)
Zobacz także

Samolot słoneczny wystartował w pierwszy lot dookoła świata
2015-03-09, 08:19Samolot o napędzie słonecznym Solar Impulse 2 wystartował z Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczynając pierwszy lot dookoła świata. Celem pięciomiesięcznej podróży jest promowanie energii ze źródeł odnawialnyc… Czytaj dalej »
Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
2015-03-08, 13:55W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów… Czytaj dalej »
Sony inwestuje w rzeczywistość wirtualną
2015-03-08, 13:54Podczas odbywającej się w San Francisco Game Developers Conference firma Sony zaprezentowała najnowszy prototyp Project Morpheus - gogli do rzeczywistości wirtualnej opracowanych z myślą o konsoli PlayStation 4. Produkt ma trafić na… Czytaj dalej »
We Wrocławiu zbudowano nieinwazyjny aparat wykrywający zagrożenie osteoporozą
2015-03-07, 12:15Wrocławscy wynalazcy zbudowali aparat do wykrywania u pacjenta stanu zagrożenia osteoporozą. Urządzenie firmy Bone Vitae jest nieinwazyjne i uzyskało pod koniec lutego 2015 r. znak CE, który pozwoli na jego sprzedaż w całej Unii E… Czytaj dalej »
Unreal Engine dostępny za darmo
2015-03-04, 10:24Amerykańska firma Epic Games zrezygnowała z pobierania abonamentu i opłat licencyjnych od producentów gier komputerowych korzystających z popularnego silnika Unreal Engine 4. Decyzja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony… Czytaj dalej »