Niantic Labs odłącza się od Google
Twórcy wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną gry "Ingress" ogłosili decyzję o odłączeniu się od Google. Niantic Labs – dotychczas wewnętrzny start-up Google’a – będzie teraz działać jako niezależna firma.
Decyzję o odłączeniu Niantic Labs od macierzystej firmy Google ogłoszono w komunikacie umieszczonym na oficjalnej stronie Google+ gry „Ingress”. Nie oznacza to całkowitego zakończenia współpracy z internetowym gigantem: Google ma w dalszym ciągu pozostać istotnym partnerem dla niezależnej już firmy.
Ninatic Labs została utworzona w 2010 r. przez Johna Hanke jako wewnętrzny start-up Google. Pierwszym wydanym przez firmę projektem była aplikacja „Field Trip”, wyszukująca ciekawe miejsca w bezpośrednim sąsiedztwie użytkownika. Również w 2012 Niantic Labs wydało grę mobilną „Ingress”. Korzysta ona z rzeczywistości rozszerzonej: gracze dołączają do jednej z dwóch frakcji, dla których wykonują zadania wymagające poruszania się pomiędzy prawdziwymi lokacjami. Gra dostępna jest na systemy Android i iOS. Z podanych przez Niantic Labs danych wynika, że została ona ściągnięta ponad 12 mln razy, a w spotkaniach organizowanych za jej pomocą wzięło udział ponad 250 tys. ludzi na całym świecie.
Informacja ta została podana zaledwie kilka dni po ogłoszeniu utworzenia nowego holdingu Alphabet, w skład którego wchodzą Google i inne przedsiębiorstwa znajdujące się dotychczas pod jego kontrolą. Niantic Labs nie będzie jednak działać w ramach holdingu. Jak zauważają komentatorzy serwisów branżowych, decyzja ta oznacza prawdopodobnie, że w Alphabet nie będzie miejsca na projekty podobne do tego, nad czym pracuje Niantic Labs. (PAP)
Zobacz także
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »
Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
2015-03-20, 12:59Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki… Czytaj dalej »
Amazon uzyskał zgodę na testowanie dronów w celach komercyjnych
2015-03-20, 09:08Firma sprzedaży wysyłkowej Amazon uzyskała od władz amerykańskich zezwolenie na testowanie samolotów bezzałogowych, które docelowo mają być wykorzystywane do szybkiego dostarczania przesyłek do odbiorców. Czytaj dalej »
„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
2015-03-20, 08:08W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie - podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”. Czytaj dalej »
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »