Niantic Labs odłącza się od Google
Twórcy wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną gry "Ingress" ogłosili decyzję o odłączeniu się od Google. Niantic Labs – dotychczas wewnętrzny start-up Google’a – będzie teraz działać jako niezależna firma.
Decyzję o odłączeniu Niantic Labs od macierzystej firmy Google ogłoszono w komunikacie umieszczonym na oficjalnej stronie Google+ gry „Ingress”. Nie oznacza to całkowitego zakończenia współpracy z internetowym gigantem: Google ma w dalszym ciągu pozostać istotnym partnerem dla niezależnej już firmy.
Ninatic Labs została utworzona w 2010 r. przez Johna Hanke jako wewnętrzny start-up Google. Pierwszym wydanym przez firmę projektem była aplikacja „Field Trip”, wyszukująca ciekawe miejsca w bezpośrednim sąsiedztwie użytkownika. Również w 2012 Niantic Labs wydało grę mobilną „Ingress”. Korzysta ona z rzeczywistości rozszerzonej: gracze dołączają do jednej z dwóch frakcji, dla których wykonują zadania wymagające poruszania się pomiędzy prawdziwymi lokacjami. Gra dostępna jest na systemy Android i iOS. Z podanych przez Niantic Labs danych wynika, że została ona ściągnięta ponad 12 mln razy, a w spotkaniach organizowanych za jej pomocą wzięło udział ponad 250 tys. ludzi na całym świecie.
Informacja ta została podana zaledwie kilka dni po ogłoszeniu utworzenia nowego holdingu Alphabet, w skład którego wchodzą Google i inne przedsiębiorstwa znajdujące się dotychczas pod jego kontrolą. Niantic Labs nie będzie jednak działać w ramach holdingu. Jak zauważają komentatorzy serwisów branżowych, decyzja ta oznacza prawdopodobnie, że w Alphabet nie będzie miejsca na projekty podobne do tego, nad czym pracuje Niantic Labs. (PAP)
Zobacz także
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »