11 Bit Studios wciąż w formie
Grupa 11 Bit Studios zarobiła w I półroczu 7,62 mln zł netto. Wynik zawdzięcza wciąż wysokiej sprzedaży gry „This War of Mine” oraz coraz lepszej pozycji 11 Bit Launchpad i Games Republic. Jesienią br. ukaże się „TWoM” na smartfony, a spółka wejdzie na GPW.
Utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż gry „This War of Mine” sprawiła, że spółka 11 Bit Studios kolejny kwartał z rzędu wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe. Na poziomie skonsolidowanym przychody ze sprzedaży w II kwartale wyniosły blisko 6,74 mln zł, były więc blisko siedmiokrotnie większe niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym, a zarazem o kilka proc. wyższe niż w pierwszych 3 miesiącach br.
„To m.in. wynik czerwcowej akcji promocyjnej Steam Summer Sales, której efekty przeszły nasze oczekiwania. Jest to dla nas również dowód na to, że +This War of Mine+ ma jeszcze duży potencjał sprzedażowy” – komentuje prezes spółki Grzegorz Miechowski.
Zysk operacyjny grupy 11 Bit Studios w II kwartale br. sięgnął 4,35 mln zł wobec 0,46 mln zł straty przed rokiem. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 3,41 mln zł. Rok wcześniej grupa w tej pozycji miała ujemny wynik rzędu 0,46 mln zł. Różnica pomiędzy zyskiem operacyjnym i netto wynikała z wysokich pozostałych kosztów operacyjnych, które wyniosły blisko 0,68 mln zł. W analogicznym okresie 2014 r. miały pomijalną wartość 49 groszy.
„Skokowy wzrost w tej pozycji był m.in. efektem utworzenia rezerwy w wysokości 0,39 mln zł na zaniechany projekt realizowany w ramach programu Innotech. Do zakończenia II kwartału projekt nie został jeszcze finalnie rozliczony z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Rezultaty prac, czyli nowe elementy technologii własnej do tworzenia gier, będę rozliczane w kolejnych okresach w trakcie jej eksploatacji, a rezerwa zostanie rozwiązana” – wyjaśnia Miechowski.
Na pozostałą kwotę złożyła się darowizna na rzecz fundacji War Child (0,18 mln zł) i nakłady (prawie 0,1 mln zł) poniesione na grę „Jameson the Pilot”, której produkcja (realizowana w ramach 11 bit launchpad) została zaniechana.
Obroty skonsolidowane 11 Bit Studios po 6 miesiącach wynosiły już 13,26 mln zł, czyli o przeszło 830 proc. większe niż rok temu (1,59 mln zł). Zysk operacyjny po dwóch kwartałach przekraczał już 9,18 mln zł (rok wcześniej strata w tej pozycji sięgała 1 mln zł), a zysk netto 7,62 mln zł wobec 0,99 mln zł straty rok temu. Na koniec czerwca grupa 11 bit studios miała na kontach 16,29 mln zł.
11 bit studios zamierza dalej eksploatować markę „This War od Mine”. W lipcu tego roku spółka wypuściła wersję „TWoM” dedykowaną na tablety z systemami operacyjnymi iOS i Android. Jesienią planowana jest premiera gry w wersji na smartfony.
„Pracujemy obecnie nad jeszcze jednym projektem związanym z +TWoM+, którego szczegóły będziemy mogli ujawnić w niedługim czasie” – deklaruje Miechowski. „Równolegle spółka prowadzi też prace nad kolejną dużą grą o roboczym tytule +Industrial+, której premiera planowana jest na 2016 r. Prowadzimy też kilka projektów w ramach naszej inicjatywy wydawniczej 11 bit launchpad. Są na różnym etapie zaawansowanie. Pierwsze premiery nowych gier w ramach 11 bit launchpad planowane są na 2016 r.” – opowiada.
Coraz lepiej radzi też sobie platforma Gamesrepublic.com, która systematycznie poszerza portfolio sprzedawanych gier i zwiększa przychody. Na koniec czerwca miała 550 tys. zarejestrowanych użytkowników, a katalog liczył już ponad 900 tytułów. 11 bit studios finalizuje też prace nad prospektem emisyjnym. Dokument powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego w III kwartale. Zmiana rynku notowań Spółki na GPW z NewConnect planowana jest na jesień tego roku.
11 Bit Studios SA działa na rynku gier od 2010. Jest producentem wieloplatformowych gier wideo. Wiosną 2011 firma wypuściła na rynek swój pierwszy tytuł z serii „Anomaly”. W listopadzie 2014 zadebiutował „This War of Mine”. Gra zdobyła m.in. prestiżową nagrodę Independent Games Festival w kategorii Audience Award. 11 bit studios prowadzi również program wydawniczy 11 bit launchpad, jest też właścicielem platformy Games Republic zajmującej się cyfrową dystrybucją gier komputerowych.
Od października 2010 spółka jest notowana na rynku NewConnect, a pod koniec czerwca 2015 walne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o ubieganiu się o wprowadzenie akcji 11 Bit Studios do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych jesienią br. Przy okazji wejścia na GPW nie dojdzie do dodatkowej emisji akcji. (PAP)
Zobacz także
Najlepszych dziesięć start-upów z prezydenckimi paszportami
2017-10-04, 18:02Dziesięciu przedstawicieli polskich start-upów otrzymało w środę z rąk prezydenta Andrzeja Dudy specjalny paszport, uprawniający do jednej zagranicznej wizyty w składzie delegacji głowy państwa. Czytaj dalej »
Microsoft Edge w wersji mobilnej na smartfony już w końcu 2017 roku
2017-10-03, 18:22Microsoft planuje odświeżenie wizerunku swoich produktów służących do przeglądania internetu. Microsoft Edge w wersji mobilnej może trafić do użytkowników systemów iOS i Android jeszcze przed końcem 2017 roku - poinformował we… Czytaj dalej »
Andrzej Trautman – polski badacz fal grawitacyjnych
2017-10-03, 17:07Tegorocznego Nobla z fizyki otrzymali naukowcy z USA i Niemiec, dzięki którym pierwszy raz zaobserwowano fale grawitacyjne. Ich dokonania pewnie by nie było bez prac polskiego fizyka prof. Trautmana - który przekonał wszystkich, że fale… Czytaj dalej »
Facebook testuje uwierzytelnianie za pomocą twarzy
2017-10-03, 16:50Facebook rozpoczął testowanie funkcji uwierzytelniania dostępu do serwisu za pomocą twarzy - poinformował serwis The Verge. Koncern mówi, że korzystanie z funkcji jest tylko opcjonalne i dostępne dla urządzeń, które już były powiązane… Czytaj dalej »
Nobel z fizyki za fale, które wstrząsnęły Wszechświatem
2017-10-03, 12:15Tegoroczną Nagrodę Nobla przyznano Rainerowi Weissowi, Barry C. Barishowi i Kipowi S. Thorne, dzięki którym powstał detektor LIGO i po raz pierwszy zaobserwowano fale grawitacyjne - echo zderzenia odległych czarnych dziur. Czytaj dalej »