Deloitte przygotuje aplikację Łodzi ws. organizacji Expo 2022
Deloitte przygotuje aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w sprawie jej starań o organizację tzw. małego Expo w 2022 r. - poinformował w poniedziałek wiceprezydent miasta Marek Cieślak.
Firma przygotować ma też studium wykonalności i strategię promocji Łodzi w związku z jej staraniami o organizację wystawy. Cieślak powiedział, że w tym tygodniu zostanie podpisana umowa z Deloitte, która wygrała przetarg w tej sprawie.
Wiceprezydent Łodzi podkreślił, że dokumenty te "są niezmiernie istotne" ze względu na powodzenie starań Łodzi o organizację Expo. Ale także - jak dodał - z punktu widzenia postępowania miasta, szczególnie jeśli chodzi o pozyskiwanie potencjalnych zwolenników organizacji światowej wystawy w Łodzi.
Cieślak zaznaczył, że prace nad dokumentami mają zakończyć się do połowy przyszłego roku. Wówczas Łódź ma złożyć aplikację do Światowego Biura Wystaw w Paryżu.
Wiceprezydent zaznaczył, że do przetargu o przygotowanie dokumentów stanęły cztery duże firmy "ze światowej czołówki, które wcześniej miały do czynienia z organizacją olimpiad, masowych imprez i wystaw światowych". "Starania miasta o wystartowanie w tej konkurencji zostały dostrzeżone przez największych, zajmujących się tego typu imprezami, i to dobry prognostyk" - ocenił.
Dyrektor sektora publicznego w Deloitte Polska Radosław Kubaś przypomniał natomiast, że jego firma zajmowała się m.in. doradztwem przy olimpiadzie w Londynie, Expo w Astanie (Kazachstan), trwającym obecnie Expo w Mediolanie (Włochy) oraz planowanym Expo w Dubaju (Emiraty Arabskie).
"Przygotowaliśmy też kilka projektów w Łodzi z obszaru rewitalizacji, m.in. adaptację zabytkowej zajezdni Brus na laboratorium transportu" - dodał. To ważne, bo - jak podkreślił Kubaś - właśnie rewitalizacja obszarowa ma być tematem Expo w Łodzi. Według niego Łódź swoją wiedzę w tej dziedzinie "może eksportować, bo ma się czym pochwalić".
"Łódź jest liderem w Polsce, jeśli chodzi o sposób prowadzenia projektów rewitalizacyjnych i determinację w tym zakresie" - dodał ekspert Deloitte. "Skala projektów rewitalizacyjnych w Łodzi jest bardzo duża, zauważalna w Europie. Historyczne uwarunkowania i potencjał nieruchomości sprawiają, że jest to świetny poligon doświadczalny do prowadzenia projektów rewitalizacyjnych" - zaznaczył.
Małe Expo są organizowane między wystawami światowymi i mają zawsze tematykę ograniczoną do jednego konkretnego problemu.
O organizację wystawy zabiega zawsze wiele państw. Formalne zgłoszenie kandydatury Łodzi nastąpi w czerwcu 2016 roku. Przed złożeniem aplikacji można prowadzić działania promocyjne dotyczące samego miasta oraz rewitalizacji - jako tematyki wystawy. (PAP)
Zobacz także
Nissan zaprezentował nowy model auta elektrycznego Leaf
2017-09-06, 20:20Nissan Motor Co. zaprezentował w środę nową generację swojego elektrycznego samochodu Leaf. Może on przejechać na jednym ładowaniu do 400 kilometrów - podała agencja Kyodo. Czytaj dalej »
Pojazd, komponenty, produkcja, rynek - filary projektu auta na prąd
2017-08-30, 19:12Pojazd, komponenty do niego, wariant produkcji oraz rynek na produkt finalny - to cztery filary projektu budowy polskiego samochodu elektrycznego. Pracująca nad nim spółka Electromobility Poland przedstawiła w środę plany na najbliższą… Czytaj dalej »
Raport: Polska wśród krajów z najwolniejszym internetem w UE
2017-08-08, 12:58Polska ma jedno z najwolniejszych połączeń internetowych wśród państw UE - wynika z opublikowanego we wtorek raportu brytyjskiej firmy Cable.co.uk. Pod względem szybkości połączenia Polska jest 21. w Unii i przedostatnia w Europie… Czytaj dalej »
E-sport w Chinach wart 3 mld dol.
2017-08-06, 12:31Chiński rynek e-sportu jest szacowany na 3 mld dol. i wciąż jego wartość rośnie. Od września kraj będzie gościł MŚ w grze 'League of Legends', finał odbędzie w listopadzie na stadionie olimpijskim w Pekinie. Czytaj dalej »
CBOS: Polacy częściej używają smartfonów, niż klasycznych telefonów komórkowych
2017-08-01, 11:5992 proc. Polaków korzysta z telefonów komórkowych - wynika z najnowszego badania CBOS. Powodzeniem bardziej cieszą się smartfony - ponad 57 proc., niż klasyczne telefony komórkowe - 43 proc. Telefonu głównie używamy do prowadzenia… Czytaj dalej »