Deloitte przygotuje aplikację Łodzi ws. organizacji Expo 2022
Deloitte przygotuje aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w sprawie jej starań o organizację tzw. małego Expo w 2022 r. - poinformował w poniedziałek wiceprezydent miasta Marek Cieślak.
Firma przygotować ma też studium wykonalności i strategię promocji Łodzi w związku z jej staraniami o organizację wystawy. Cieślak powiedział, że w tym tygodniu zostanie podpisana umowa z Deloitte, która wygrała przetarg w tej sprawie.
Wiceprezydent Łodzi podkreślił, że dokumenty te "są niezmiernie istotne" ze względu na powodzenie starań Łodzi o organizację Expo. Ale także - jak dodał - z punktu widzenia postępowania miasta, szczególnie jeśli chodzi o pozyskiwanie potencjalnych zwolenników organizacji światowej wystawy w Łodzi.
Cieślak zaznaczył, że prace nad dokumentami mają zakończyć się do połowy przyszłego roku. Wówczas Łódź ma złożyć aplikację do Światowego Biura Wystaw w Paryżu.
Wiceprezydent zaznaczył, że do przetargu o przygotowanie dokumentów stanęły cztery duże firmy "ze światowej czołówki, które wcześniej miały do czynienia z organizacją olimpiad, masowych imprez i wystaw światowych". "Starania miasta o wystartowanie w tej konkurencji zostały dostrzeżone przez największych, zajmujących się tego typu imprezami, i to dobry prognostyk" - ocenił.
Dyrektor sektora publicznego w Deloitte Polska Radosław Kubaś przypomniał natomiast, że jego firma zajmowała się m.in. doradztwem przy olimpiadzie w Londynie, Expo w Astanie (Kazachstan), trwającym obecnie Expo w Mediolanie (Włochy) oraz planowanym Expo w Dubaju (Emiraty Arabskie).
"Przygotowaliśmy też kilka projektów w Łodzi z obszaru rewitalizacji, m.in. adaptację zabytkowej zajezdni Brus na laboratorium transportu" - dodał. To ważne, bo - jak podkreślił Kubaś - właśnie rewitalizacja obszarowa ma być tematem Expo w Łodzi. Według niego Łódź swoją wiedzę w tej dziedzinie "może eksportować, bo ma się czym pochwalić".
"Łódź jest liderem w Polsce, jeśli chodzi o sposób prowadzenia projektów rewitalizacyjnych i determinację w tym zakresie" - dodał ekspert Deloitte. "Skala projektów rewitalizacyjnych w Łodzi jest bardzo duża, zauważalna w Europie. Historyczne uwarunkowania i potencjał nieruchomości sprawiają, że jest to świetny poligon doświadczalny do prowadzenia projektów rewitalizacyjnych" - zaznaczył.
Małe Expo są organizowane między wystawami światowymi i mają zawsze tematykę ograniczoną do jednego konkretnego problemu.
O organizację wystawy zabiega zawsze wiele państw. Formalne zgłoszenie kandydatury Łodzi nastąpi w czerwcu 2016 roku. Przed złożeniem aplikacji można prowadzić działania promocyjne dotyczące samego miasta oraz rewitalizacji - jako tematyki wystawy. (PAP)
Zobacz także
W nocy z soboty na niedzielę wracamy do czasu zimowego
2017-10-25, 08:25W nocy z soboty na niedzielę będziemy spali godzinę dłużej, bo zmieniamy czas z letniego na zimowy. 29 października nad ranem cofniemy wskazówki zegarów z godz. 3.00 na godz. 2.00. Do czasu letniego wrócimy 25 marca 2018 roku. Czytaj dalej »
W Pile zakończyła się polska analogowa misja na Marsa
2017-10-22, 15:32Dwa tygodnie trwała polska analogowa misja na Marsa, zakończona w niedzielę w księżycowo-marsjańskiej bazie Lunares w Pile (Wielkopolskie). Wśród członków sześcioosobowej załogi był niepełnosprawny astronauta. Czytaj dalej »
Pierwszy raz wykryto fale grawitacyjne i rozbłysk od zderzenia gwiazd neutronowych
2017-10-16, 17:16Astronomowie po raz pierwszy zarejestrowali jednocześnie fale grawitacyjne i rozbłysk, pochodzące od jednego zjawiska - zderzenia dwóch gwiazd neutronowych. W obserwacjach, prowadzonych przez zespoły badawcze na całym świecie, brali… Czytaj dalej »
Streżyńska: cyfrowe państwo musi być bezpieczne
2017-10-09, 17:47Cyfrowe państwo musi być bezpieczne - podkreśliła minister cyfryzacji Anna Streżyńska podczas III Europejskiego Forum Cyberbezpieczeństwa CYBERSEC w Krakowie. Jak dodała, rząd realizuje szereg projektów, które zwiększają bezpieczeństwo… Czytaj dalej »
Rosja wykorzystała platformy Google w kampanii dezinformacyjnej w 2016 r.
2017-10-09, 16:05Google odkryło, że rosyjscy agenci wydali kilkadziesiąt tys. dolarów na reklamy mające wpłynąć na wynik amerykańskich wyborów. Zmanipulowane treści były wyświetlane m.in. na YouTube, Gmail i w wyszukiwarce Google - podaje w poniedziałek… Czytaj dalej »